To je najavio predsednik uprave Sueckog kanala Osama Rabi.
„Bilo bi preskupo proširiti ceo, 190 kilometara dug kanal koji povezuje Crveno more i Mediteran, ali deo koji omogućava dvosmerni saobraćaj trebalo bi da se produži sa sadašnjih 75 na 85 kilometara“, objasnio je Rabi.
Podsetimo, svetski pomorski saobraćaj znatno je bio otežan u martu prošle godine nakon što se veliki kontejnerski brod „Evergiven“ poprečno zaglavio u kanalu, blokiravši ključni pomorski pravac između Evrope i Azije.
Planirano proširenje ubrzano je nakon te krize, rekao je Rabi, iako je cilj radova poboljšanje bezbednosti saobraćaja, pa će i nakon njihovog završetka prolaz kroz Suecki kanal i dalje trajati 11 sati, preneo je portal „Seebiz“.
Druga faza uključivaće proširenje kanala 30 kilometara do južnog ulaza za 40 metara i njegovo produbljivanje za oko dva metra. Upravo se na tom delu kanala „Evergiven“ zaglavio.
„To je težak deo kanala“, kazao je Rabi, dodavši da će se na tom mestu poravnati zavoji u kanalu i smanjiti uticaj južnih vetrova.
Projekat će koštati tri milijarde egipatskih funti, odnosno oko 191 milion dolara, a biće završen i otvoren do kraja juna 2023, naveo je Rabi.