Plan koji je izradio Jugoslovenski institut za urbanizam i stanovanje „Juginus“ Beograd, podrazumeva ulaganja koja treba da omoguće da civilni aerodrom u Vršcu u narednom periodu dobije regionalni karakter.
Kako je navedeno, aerodrom ima određene mogućnosti za međunarodni vazdušni saobraćaj, ali su neophodna ulaganja u poletno-sletnu stazu kao i u radio-navigacionu opremu.
Vršački aerodrom trenutno poseduje tri piste — kilometar dugu betonsku pistu i dve travnate piste, dužine 800, odnosno 600 metara i koristi se za školovanje pilota u okviru Pilotske akademije, za privrednu avijaciju, kao i za obavljanje avio-taksi prevoza.
Napominje se da postojeći način eksploatacije ovog aerodroma samo za male avione ne donosi očekivani ekonomski efekat, pa je potrebno da se on uključi u sistem destinacija turističke i poslovne ponude, za šta postoje odlični prostorni i infrastrukturni uslovi.
U planu i helidrom
Plan predviđa rekonstrukciju i dogradnju poletno-sletne staze, sistema odvodnjavanja, sistema svetlosnog obeležavanja, kao i gradnju helidroma.
Navodi se da se postojeća poletno-sletna staza može produžiti na 1.500 metara i na širinu od 30 metara, čime će se ispuniti uslovi za prihvat i otpremu aviona „ATR 72-600“, dok će helidrom biti pogodan za helikoptere tipa „MI17“.
Nova saobraćajnica za povezivanje kompleksa
Konceptom plana predviđena je i nova saobraćajnica koja će omogućiti efikasno povezivanje kompleksa sa širom saobraćajnom mrežom grada i regiona.
Planirana saobraćajnica počeće trokrakom raskrsnicom sa državnim putem i prostire se prema kanalu Veliko Središte-Vršac, mostom prelazi kanal, a zatim u nastavku, prema trasi nekategorisanog opštinskog puta prati obalu kanala do kompleksa aerodroma. Ukupna dužina planirane saobraćajnice iznosiće oko 1,29 kilometra.
U dokumentu se ističe da će rekonstrukcija aerodroma i Pilotske akademije dovesti do povezivanja južnobanatskog regiona sa aerodromima u Nišu, Beogradu, Podgorici, Tivtu, Evropi i Severnoj Africi, rasta prometa usluga avio-taksi saobraćaja, čarter letova i redovnih letova u regionu, kao i rasta prihoda od remonta stranih aviona, mogućnosti prevoza ekspresne pošte i uvođenja sistema „just in time“, kao i mogućnosti korišćenja avio-usluga u poslovne svrhe vršačkih kompanija.
Investicija u vršački aerodrom i Pilotsku akademiju najavljena je prošle godine, kada je rečeno da će ulaganja vredna 40 miliona evra obuhvatiti i obnovu hotela, restorana i sportske sale u okviru kompleksa, kao i kupovinu helikoptera i dva nova aviona, izgradnju heliodroma, proširenje piste, rekonstrukciju kontrolnog tornja i dogradnju hangara za obuku kabinskog osoblja, podseća portal „Ekapija“.
Nacrt plana je na ranom javnom uvidu od 4. februara i traje 15 dana.