Velika je promena što će vozači kamiona koji će prevoziti robu van svojih država gde im je sedište, morati da budu plaćeni prema minimumu u toj državi.
U praksi, ako vozač kompanije registrovane u Hrvatskoj bude prevozio robu iz Nemačke za Francusku, moraće za to da bude plaćen prema minimalnoj satnici u tim državama, piše „Jutarnji list“. To se, kako se dodaje, ne odnosi na vožnju iz svoje u drugu državu i nazad.
Vozači će, takođe, morati na prvom parkiralištu pri ulasku u drugu članicu Evropske unije da registruju prelazak i stave znak te države.
Kasnije tokom ovog meseca stupaju na snagu i druga pravila, uključujući i ograničeni rok u kojem vozači kamiona mogu da obavljaju delatnost u državi van matične zemlje. Cilj ovih promena je da se zaustavi praksa da vozači iz Poljske, Rumunije ili Bugarske voze robu na relacijama između drugih država članica, a znatno manje plate dobijaju u svojim državama.
Ove će promene, kako konstatuje list, biti povoljnije za same vozače, ali će verovatno uticati na rast cena prevoza.