VOJSKA I NAORUŽANJE

Vojska Srbije raspisala konkurs: Postanite pilot i bez Vojne akademije

Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije objavili su oglas za prijavu kandidata za Kurs slušalaca za rezervne oficire roda avijacije. Polaznici koji uspešno završe kurs imaće priliku da stupe u profesionalnu vojnu službu, dobiju čin potporučnika i nastave letačku obuku kako bi postali piloti Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.
Sputnik
Brigadni general Brane Krnjajić, komandant 204. vazduhoplovne brigade i pilot na avionu „mig-29“, kaže da je Ministarstvo odbrane prvi put na ovaj način objavilo oglas za prijem pilota u službu, koji se odnosi pre svega na mlade ljude koji su završili neke osnovne akademske studije.
„Želimo da probamo i na taj način da privučemo mlad svet u našu struku. To nije nepoznata stvar, čak i u našoj praksi. Bilo je pojedinačnih slučajeva u prošlosti, možda na neki drugi način, ali ovaj put želimo da otvorimo malo više mogućnosti mladim ljudima koji možda pokušavaju da nađu sebe u interesantnoj profesiji kao što je pilotska“, objašnjava general Krnjajić.

Ko može da konkuriše za pilota Vojske Srbije

Ističe da nema posebnih ograničenja i da konkurišu ljudi oba pola, starosti do 27 godina koji su završili osnovne akademske studije.
„Moraju da prođu jedan period selekcije koja se sastoji od nekoliko koraka koje svi prolaze, pa čak i mi koji smo i danas u toj službi“, kaže Krnjajić.
Objašnjava da kandidati prolaze opštu proveru i medicinske i fizičke testove, kako bi zadovoljili opšte uslove da pristupe kursu kao bilo koji drugi vojnici.
„Oni koji se opredele baš za pilotsku profesiju moraju da prođu još neke dodatne provere. Pre svega se to odnosi na lekarske preglede na Vazduhoplovno-medicinskom institutu koji traju nekoliko dana, gde se mora dokazati da li je osoba sposobna da se bavi takvom profesijom“, objašnjava general Krnjajić, prenosi RTS.
General Krnjajić ističe da se pristupa i padobranskoj obuci i selektivnom letenju, što je, kako kaže, možda i najbitniji korak na kojem se kroz deset sati naleta na avionu „utva-75“ procenjuje da li neko uopšte ima predispoziciju da bude pilot, bez obzira na mentalno i fizičko zdravlje.
Naglašava da potpuno isti uslovi važe za mladiće i za devojke, bez bilo kakvih ograničenja.
„Kada završe neophodne korake i pristupe kursu za rezervne oficire, kandidati moraju da prođu deo opšte vojne obuke da bi se upoznali sa sistemom u kojem će raditi, a zatim pristupaju pripremi za letačku obuku. Završetkom kursa stiču uslov da postanu oficiri i budu primljeni u profesionalnu vojnu službu, a nakon toga bi morali da prođu još jedan deo letačke obuke od nekih godinu dana i onda stiču uslov da dobiju i zvanično zvanje pilota“, navodi Krnjajić.
Ističe da je poziv pilota svakako jedan od najlepših na svetu, kojim mogu da se bave samo oni koji to vole.
„Pozivam sve mlade ljude da se prijave na konkurs, da se ne plaše. To nije nikakva nepremostiva prepreka, mi ćemo ih čekati“, kaže general Krnjajić.

Prijem u profesionalnu službu

Komanda Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane raspisala je i javni konkurs za prijem lica iz civilstva u profesionalnu vojnu službu na neodređeno vreme u svojstvu podoficira.
General Krnjajić kaže da je to ustaljena praksa i da je bio jako dobar odziv mladih koji su završili četvorogodišnje škole.
„I ove godine smo se opredelili da primimo određen broj ljudi u profesionalnu službu u svojstvu podoficira, pre svega u 250. raketnoj brigadi i 126. brigadi za vazdušno osmatranje, javljanje i navođenje, kao i nešto malo mesta u 98. vazduhoplovnoj brigadi“, objašnjava Krnjajić.
VOJSKA I NAORUŽANJE
Veliki skok Srbije na listi: Najjača vojna sila u regionu
Ekskluzivno: „Migovi 29“ iz Belorusije stigli u Srbiju
SRBIJA
Rafalni trik Zapada: Zašto francuski avioni ne treba da zamene „migove“ na srpskom nebu
Komentar