Ranit Sing, iz engleskog Lajčestera, jedan je od vozača koji je to iskusio.
Sing je za 27.000 funti pre četiri godine kupio „mercedes E300 BluTek hibrid” iz 2014. kod zastupnika „Mercedesa“, vođen idejom uštede na gorivu i manjoj emisiji ugljen-dioksida, piše Politika.
Reč je o modelu dizelašu od 210 KS uparenim sa elektromotorom od 27 KS, i naravno pripadajućom baterijom.
Automobil sa 78.400 pređenih kilometara radio je dobro do ove godine, pre nego što je krenulo naopako.
Skuplja dara nego mera
Kada je Sing odvezao svoj hibridni „mercedes” u ovlašćeni servis na redovnu kontrolu, rečeno mu je da je baterija došla do kraja svog veka nakon osam godina eksploatacije.
Sing tvrdi da mu je serviser za novu bateriju dao ponudu od 15.000 funti (oko 18.000 evra) ali ta cena ne uključuje troškove rada koji su još 200 funti po radnom satu. Pritom nije reč o bateriji od 80 kWh kao na električnim automobilima, jedinica od 0,8 kWh u tom „mercedesu” iste je veličine kao obični automobilski akumulator.
„Užasnut sam onim što se dogodilo", rekao je Sing, dugogodišnji vlasnik „mercedesa“. „Osećam da sada imam samo dve mogućnosti – da bacim osam godina star auto, ili potrošim više nego što vredi, a vredi oko 13.000 funti."
Sing je medijima rekao da je bio kod stručnjaka za hibride koji mu je rekao da nije moguća jeftinija popravka, međutim na i-Beju se u Velikoj Britaniji mogu naći baterije dostupne po ceni od 800 funti. Šta da uradi, Sing još razmišlja.
Predstavnik „Mercedesa UK“ je rekao da ne može da komentariše slučaj bez vlastite istrage o tome, ali je rekao da su kupci obavešteni o sertifikatu baterije i da je Singov automobil iz 2014. Pokriven standardnom trogodišnjom garancijom za neograničenu kilometražu, a ona je istekla.
Što bi ljudi rekli, skuplja dara nego mera.