Uzrok problema leži u parafinu koji se nalazi u dizelu, a koji se pri niskim temperaturama kristalizuje, nakon čega ti kristali začepe pore filtera goriva. Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a može da se dogoditi i da u potpunosti blokiraju protok goriva i onemoguće pokretanje motora.
Moderniji dizelaši zato su opremljeni grejačima u kućištima filtera, pa se taj problem ređe dešava. Kao dodatnu pomoć, današnji dizelaši imaju ugrađene i senzore koji su sposobni da otkriju vodu na dnu filtera, pa se na instrument tabli upali lampica. Tada je potrebno ispustiti vodu vijkom koji se nalazi na dnu filtera.
Postoji i bolje rešenje, a to je zamena filtera.
Tri bitna koraka kod sigurnog paljenja
Ako niste sigurni da li će motor vašeg dizelaša da upali, pokušajte da pomerite kontaktni ključ za jedan zub, dok se ne upali lampica grejača. Tada vratite ključ na početni položaj, pa ponovite postupak i potom vratite ključ u početni položaj. Tek tada probajte ključ do okrenete do kraja i upalite motor.
Ukoliko ne pomogne, znači da je dizel verovatno smrznut, stoga ne forsirajte sa paljenjem. To znači da se parafin već kristalizovao, a konstantnim verglanjem ćete samo oštetiti akumulator, piše portal „Jutarnji list“. Ako ste u mogućnosti, odgurajte automobil u zatvoreni topliji prostor.
Ako možete, ugrejte filter i sistem za ubrizgavanje fenom za kosu, pri čemu obratite pažnju da ne rastopite plastiku ako koristite snažniji fen. Uprkos ustaljenom mitu, nemojte točiti benzin u rezervoar. Tako samo možete da oštetite sistem ubrizgavanja, pogotovo ako se radi o novijem dizelašu.