Podsjetimo, premijer Zdravko Krivokapić je nedavno zahtijevao od izvođača radova da ta dionica auto-puta bude puštena u saobraćaj do 15. januara , što se nije desilo.
“Preostali su završni radovi na elektromašinskim instalacijama na toj dionici auto puta i to je pri kraju. Da bi ova dionica bila puštena u saobraćaj neophodno je da Državna komisija za tehnički pregled da pozitivan izvještaj, što je preduslov za dobijenje upotrebne dozvole. Predstoji nam nabavka adekvatne opreme i vozila za održavanje auto puta. Za dio adekvatne opreme započeti su postupci javnih nabavki, a jedan dio tendera je u pripremi”, kaže Ljiljanić.
Izradnja dionice auto-puta Podgorica-Mateševo je projekat sa najvećim kašnjenjem u istoriji poslovanja njegovog izvođača, kineske kompanije CRBC, a ni za prvo ni za drugo odlaganje roka niko za sada nije snosio odgovornost.
Pomeranje rokova
Prema osnovnom ugovoru, izgradnja dionice duge 41 kilometar trebalo je da bude završena za četiri godine gradnje 11. maja 2019. godine. Aneksom ugovora bez označavanja krivca za kašnjenje, rok je produžen za 30. septembar 2020. godine, da bi ministar saobraćaja Osman Nurković u Skupštini nedavno kazao da će novi rok biti jun naredne godine.
Rok za završetak deonice pomeren na jun.
© Foto : Vlada CG SasaMatic
Ugovorom sa CRBC i aneksima cijena ove dionice auto puta je dostigla 900 miliona evra.
Propustima tima bivšeg ministra saobraćaja Ivana Brajovića u ugovoru o izgradnji dionice auto-puta nije bilo petlje “Smokovac”, elektro i vodovodne mreže kao i djela pristupnih puteva, što je do sada povećalo troškove za oko 90 miliona evra.
“ Zakazalo je više strana u sistemu i zato se kasni sa izgradnjom ove dionice auto puta. Konkretno, bivše rukovodstvo Monteputa je krivo jer nije na vrijeme preuzelo aktivnosti na nabavci i obezbjeđenju adekvatne opreme za održavanej auto puta. Mislim na opremu vatrogasne službe i službe za zismko održavanje ceste”,kaže Ljiljanić za Sputnjik.
Rade se planovi za dionice do Andrijevice i dalje
Ljiljanić ističe da je pored redovnih aktivnosti u toku i obezbjeđenje neophpdnih uslova za pripremu još dvije dionice, od Mateševa do Andrijevice, dugačke 23 kilometra, koja ima tunel kroz Trešnjevik dugačak 3,6 kilometar, i dionice od Andrijevice preko Berana do granice sa Srbijom koju je projektovao Ljiljanić.
Ljiljanić takođe dodaje da će radnike koji su radili na naplatnoj rampi na tunelu Sozina premjestiti da rade na naplatnim rampama na auto putu, a do maja će primiti još radnika neophodnih da bi se opslužilo održavanje dionice od Podgorice do Mateševa.