„Jako smo ponosni da je naša ’This and That’ produkcija uspela da napravi prvi ugovor sa Netfliksom za film na srpskom jeziku. Iako naš film govori o jednom periodu istorije srpskog naroda, scenario i kontekst u kom se radnja filma dešava je priča o Balkanu koja se tiče više naroda, pa se tako u našem filmu mogu videti mnogobrojni međunarodni glumci i čuti turski i albanski jezik pored, srpskog. Mislim da je ova činjenica bila veoma značajna za akviziciju baš našeg filma ”, kaže za Sputnjik Snežana van Hauvelingen, producentkinja ovog ostvarenja.
Glumačka ekipa filma „Nečista krv – greh predaka” na crvenom tepihu u „Kombank dvorani”
© Sputnik / Lola Đorđević
Autentična balkanska priča koja putuje po svetu
„Greh predaka“ govori o početku propasti stare srpske gazdinske porodice kroz koju paralelno pratimo slabljenje Osmanske imperije i stvaranje mlade srpske kneževine… Priča filma prati Trifuna, bogatog predvodnika hrišćanske manjine u devetnaestovekovnom Vranju i pretka Sofke iz „Nečiste krvi“…
„Ovaj film je smešten u Otomansko carstvo, vreme kada smo živeli zajedno sa Turcima, Albancima, ljudima raznih vera i nacionalnosti. Film govori o nama i ekranizuje dela Bore Stankovića, kroz sjajan scenario Vojislava Nanovića, ali se ne tiče samo nas – tiče se celog Balkana i jednog važnog perioda u našoj zajedničkoj istoriji. Uvek je najbolje pričati lokalnu i autentičnu priču koja može da komunicira i putuje po svetu. Naša priča govori o uticajnom predvodniku srpske manjine u Otomanskom carstvu koji pokušava da izbori nezavisnost svog naroda i zbog toga povlači niz poteza koji imaju pogubne posledice za njegove potomke“, tvrdi Snežana van Hauvelingen.
Loš položaj žena nije tako davna istorija
„Priča ’Nečiste krvi’ je takođe priča o nezavisnom položaju žena u tom periodu koji nažalost nije baš daleka istorija. Tema ženske ravnopravnosti u društvu i danas je veoma aktuelna kroz mnogobrojne kampanje i pokrete kao što je svetski poznata #metoo ili nedavno pokrenuta domaća #nisamprijavila“, ističe producentkinja.
Katarina Radivojević u ulozi Trifunove sestre Cone
© Foto : FAME Solutions/Promo
Prvu verziju scenarija napisao je pre četiri decenije veliki Vojislav Voja Nanović. Nanović je pripovetke, drame i romane čuvenog srpskog pisca Borisava Bore Stankovića povezao u razgranatu porodičnu sagu koja obuhvata period od četrdeset godina. Pored nezaobilaznog Stankovićevog romana „Nečista krv“, građa za scenario serije obuhvata drame „Tašana“, „Koštana“ i „Jovča“, zbirku pripovedaka „Božji ljudi“… Scenaristkinja Milena Marković je Nanovićev tekst adaptirala u scenario za film „Nečista krv: Greh predaka“ u režiji Milutina Petrovića. Nanovićev scenario je jedno vreme bio izgubljen, ali je upravo reditelj Milutin Petrović uspeo da pronađe „poslednji primerak iz osamdesetih“ i tako ga spase od zaborava i nestanka.
„Nanović je“, objašnjava Petrović, „od različitih dela Bore Stankovića napravio jednu porodičnu sagu u kojoj je, što je zaista ingeniozno, u prvi plan istakao uzbudljiva dešavanja, obrte i spletke. Bora Stanković je pre svega pisac karaktera, slikar emocija, trpljenja i dubokih stanja njegovih likova. Takvi pisci su teški za adaptaciju zato što film teško podnosi stanje. Nanovićev genij je rešio gotovo nemoguću dramaturšku jednačinu sa tri nepoznate iz Borinih dela i uspeo da iskleše jedan kranje uzbudljiv film. Milena Marković je sve to još propustila kroz svoj svet, prevela je na današnji jezik neke stvari koje su kod Voje Nanovića bile sakrivene i prikrivene.“
Reditelj Milutin Petrović
© Sputnik / Lola Đorđević
Snežana van Hauvelingen kaže da se, na ovaj način, krči put drugim domaćim filmovima i TV serijama i pravi prostor na Netfliksu i drugim svetskim striming servisima za našu kinematografiju koja obiluje talentovanim glumcima i autorima.
„S obzirom na to da smo se, na neki način, upisali u listu Netfliksovih produkcija očekujemo da će nam to pomoći da bolje i lakše plasiramo naše buduće projekte među kojima su TV serija ’Sablja’ u režiji Gorana Stankovića i Vladimira Tagića, filmovi ’Majka Mara’ u režiji Mirjane Karanović, ’Ekskurzija’ u Miroslava Terzića, i 'Oče naš' Gorana Stankovića“ navodi ona.