Još dva „Štadlerova“ brza voza uskoro stižu u Srbiju, jedan krajem januara, a drugi početkom marta, rekao je Momirović i podsetio je prvi od ukupno tri voza koji je Srbija kupila od te švajcarske kompanije stigao u našu zemlju krajem oktobra.
Momirović je dodao da je Srbija te vozove već platila i da je reč o najboljim vozovima u svetu u toj kategoriji.
Kako je napomenuo, pruga će biti puštena u martu, za sada, samo za putnički saobraćaj.
„To je revolucionarni projekat u srpskoj železnici, posle više desetina godina mi imamo jedan projekat koji će u tehnološkom, saobraćajnom i bilo kom smislu promeniti perspektivu železnice u našoj zemlji“.
Momirović je za Tanjug naveo da je do pre 30 godina osnova saobraćaja u našoj zemlji bila železnica, ali da to davno više nije, kao i da bi trebalo da ima mnogo veće učešće u prevozu putnika, pošto je to i ekološki najispravniji vid saobraćaja.
Međutim, ukazuje da naši vozovi i dalje idu sporo, iako je država poslednjih godina uložila dosta novca u obnovu pruga.
Ostaje, kako je ukazao, da se obnovi još dosta pruga i da se nabavi još dvadesetak novih putničkih kompozicija.
Unutrašnjost Štadlerovog brzog voza
© Sputnik / Lola Đorđević
Momirović je naveo da je u toku i rekonstrukcija pruge od Subotice do Segedina koja je počela tokom 2021. godine i da je ona važna i za projekat brze pruge Beograd-Budimpešta.
Beograd, Novi Sad, Subotica i mnogi drugi manji gradovi u Vojvodini biće dobro saobraćajno povezani sa Budimpeštom, kazao je Momirović.
Takođe, naglasio je da je izgradnja brze pruge velika prilika za naš turizam, industriju, kao i razvoj čitave ekonomije.
„Očekuje se da ćemo do 2025. godine pustiti brzu prugu Beograd-Budimpešta, ali to ne zavisi samo od nas“, napomenuo je Momirović.
Srbija će svoj deo pruge do Subotice završiti do kraja 2024. godine ili najkasnije do 2025. što će, kako je ocenio, značiti da je Srbija u saobraćajnom smislu već deo EU.