Američki zvaničnici su naveli da tornjevi koji prenose 5G signale preko C-opsega (deo elektromagnetnog spektra dodeljen za satelitske prenose) bežičnog spektra mogu ometati signale aviona, i zatražili da se odloži uvođenje nove usluge.
Sekretar za saobraćaj Pit Butigijeg i administrator Federalne uprave za vazduhoplovstvo Stiv Dikson poslali su pismo čelnicima kompanija „AT&T“i „Verajzona“, tražeći odlaganje od najviše dve nedelje kao deo „kratkoročnog rešenja za unapređenje koegzistencija primene 5G u C-opsegu i bezbedno letenje“, preneo je Rojters.
„Tražimo da vaše kompanije pauziraju uvođenje komercijalne usluge C-opsega na dodatni kratak period od najviše dve nedelje nakon trenutno zakazanog datuma primene 5. januara“, navodi se u pismu.
„AT&T“i „Verajzon“potvrdili su Rojtersu da su primili pismo i da ga razmatraju.
Vest je usledila nakon što je A4A, sindikat koji objedinjuje „Amerikan erlajns“, „Junajted erlajns“ i „Deltu“ u četvrtak zatražio od Federalne komisije za komunikacije da odloži raspoređivanje C-opsega planiranog za 5. januar.
„Avioni neće moći da se oslone na radio-visinomere za brojne letove i stoga neće moći da slete na određene aerodrome“, napisala je grupa.
A4A, Udruženje vazduhoplovne industrije i CTIA, sindikat industrije bežičnih komunikacija, rekli su prošle nedelje da rade zajedno na „identifikovanju specifičnih oblasti od značaja za avijaciju“. A4A je kasnije saopštio da to pitanje nije rešeno od 30. decembra, prenosi RT.
Juče su dve kompanije zadužene za implementaciju 5G tehnologije u Americi optužile vazduhoplovnu industriju da želi da raspoređivanje C-opsega drži kao „taoca dok se bežična industrija ne složi da pokrije troškove nadogradnje zastarelih visinomera“.