Amazon je, sa svoje strane, izrazio snažno neslaganje sa odlukom italijanskog regulatora i i najavio žalbu.
Nadzor regulatora na globalnom nivou nad tehnološkim gigantima se pojačao nakon niza skandala zbog privatnosti i dezinformacija, kao i žalbi nekih kompanija da te firme zloupotrebljavaju svoju tržišnu moć.
Pored Amazona, u Evropi su pod pojačanim nadzorom i Alfabetov Gugl, Fejsbuk, Epl i Majkrosoft, napominje Rojters.
Italijanski nadzorni organ je u saopštenju naveo da je Amazon iskoristio svoju dominantnu poziciju na italijanskom tržištu usluga kako bi favorizovao logističke usluge prodavaca aktivni na njegovo, italijanskom veb sajtu „Amazon.it.“
Vlasti su precizirale da Amazonov servis za posredovanje na tržištu usluga FBA, s nizom ekskluzivnih pogodnosti, uključujući oznaku „prajm“, pomogao većoj vidljivosti isključivo korisnika tog servisa i povećanju prodaje na pomenutom sajtu.
„Amazon sprečava uključivanje ponuda prodavaca trećih strana s oznakom ‘prajm’ kojima ne upravlja FBA“, navodi se u saopštenju regulatora.
Etiketa „prajm“, inače, omogućava povoljnije uslove prodaje za više od sedam miliona najlojalnijih potrošača i kupaca s velikom potrošnjom, koji su članovi Amazonovog programa lojalnosti.
Iz Amazona su poručili da je FBA servis „potpuno opciona usluga“ i da je većina prodavaca trećih strana na Amazonu ne koristi.
„Prodavci koji izaberu FBA to čine jer je taj servis efikasan, povoljan i konkurentan u pogledu cena. Predložena novčana kazna i pravni lekovi su neopravdani i neodmereni“, navodi se u saopštenju kompanije, preneo je Tanjug.