Prethodna i tekuća školska godina pokazale su potpunu nepredvidivost u pogledu načina pohađanja nastave i u ocenjivanju učenika zbog složenih epidemioloških uslova i ta neizvesnost nužno je nametala i konstantnu jurnjavu za ocenama, što poništava osnovne principe obrazovanja koje bi trebalo biti usmereno ka sticanju znanja, a ne ispunjavanju birokratskih formi, ocenio je Forum beogradskih gimnazija.
Pedagoško iskustvo potvrđuje da zaključivanje ocena na polugodištu nema naročiti značaj, imajući u vidu da zaključena ocena sa polugodišta ne utiče na izvođenje zaključne ocene na kraju školske godine, jer se zaključna ocena na kraju godine izvodi na osnovu svih dobijenih tokom školske godine.
Istraživanje koje je sproveo Forum beogradskih gimnazija među gimnazijskim nastavnicama pokazalo je da izvođenje zaključnih ocena predstavlja snažan psihološki pritisak i to, kako za nastavnike, tako i za učenike, dodaje se u saopštenju.
Takođe, Forum beogradskih gimnazija ukazuje da je zaključivanje ocena na polugodištu ranije ukinuto i u drugim državama, uključujući i države u regionu, preneo je Tanjug.