Na ova pitanja u razgovoru za Sputnjik a u danu kada se navršava 30 godina od Merkjurijeve smrti — odgovara rok kritičar Petar Janjatović.
Šta je sve uspeo da preradi kroz citate i kopije na svojim radovima u želji da uspostavi dijalog sa umetničkom prošlošću od praistorije do pop-arta, dosledno stvarajući — od sredine osme decenije 20. veka do danas — jedinstveno i prepoznatljivo delo, pitamo akademika Dušana Otaševića, umetnika čiji su radovi izloženi u beogradskoj galeriji „Rima“.
Zašto smatra da čoveku današnjice nije komotno u svetu i da je više nego ikad na velikom gubitku, za Sputnjik objašnjava Miloš Latinović, direktor Bitef teatra i autor romana „Dugodnevica“, nedavno objavljenog u izdavačkoj kući „Vulkan“.
O Festivalu autorskog filma koji je sinoć svečano otvoren u Beogradu, o ovogodišnjoj selekciji, ali i o mnogim izazovima koji stoje pred ovako dugovečnim i renomiranim festivalima razgovaramo sa Igorom Stankovićem, direktorom FAF-a i sa umetničkim direktorom Srđanom Vučinićem.
Da li se oseća kao zvezda, budući da se gotovo istovremeno pred publikom pojavljuju njegova tek objavljena knjiga „Onamo namo“ i dokumentarac „Matija“ reditelja Puriše Đorđevića — otkriva akademik i pesnik Matija Bećković.
Šta se dešava u kasarni u Kremnima u julu 2000. godine, nekoliko meseci pre pada Slobodana Miloševića, kako izgleda potraga za originalnim spisima kremanskog proročanstva oko kojih postoje brojne teorije i mistifikacije i ko su njegove najpoznatije žrtve — neka su od pitanja za gosta „Orbite kulture“ dr Aleksandra Gajića čiji je roman „Kremanska straža“ nedavno objavljen u izdanju kuće „Laguna“.