Perun je bio bog munja, gromova, rata i pravednosti; po svojim atributima odgovara bogovima Zevsu i Toru — germanskom vrhovnom božanstvu.
Veles ili Volos je bio bog stoke, mudrosti, umetnosti, bogatstva, vlasništva, magije, prevare, trgovine, proricanja, vrlina i vodič mrtvih duša. Bio je bog podzemnog sveta, ali veoma poštovan jer su stočarstvo i zemljoradnja mogli čoveku tog vremena da donesu bogatstvo.
Bio je zaštitnik i divljih i domaćih životinja. Mada je mogao da poprimi razne oblike, u predstavama je često opisivan kao krupan muškarac sa dugom riđom bradom, uvek je imao rogove (najčešće jelena ili bika) i plašt od medveđe ili vučje kože (smatran je i gospodarem svih vukova).
Veles je lutao šumom u pratnji hromog vuka, i donosio zimu.
Bog magije i muzičara
Prema Ivanovu i Toporovu, Velesova sklonost nestašluku prepoznaje su i u karnevalskom tipu običaja koji se upražnjavaju njemu u čast, kao što su recimo Koledari. Kao bog prevarant, on je na neki način sličan i grčkom Hermesu i skandinavskom Lokiju.
Bio je povezan sa magijom. Reč volhov — izvedena iz njegovog imena, u nekim slovenskim jezicima još uvek znači vračar ili vračara, dok je u rusinskom epu iz 12. veka Bajka o pohodu Igorovom, lik čarobnjaka Velesov unuk.
Verovalo se da je Veles i zaštitnik putujućih muzičara. Na primer, u nekim svadbenim obredima severne Hrvatske (koje su postojali sve do 20. veka) muzika ne počinje da svira dok se ne nazdravi njihovom božanstvu to jest dok mladoženja, ne prolije malo vina po zemlji, najbolje preko korena najbližeg drveta.
Sukob Velesa i Peruna
Prema mitu, Veles je Perunu ukrao stoku, ženu i potomke, prema drugom, ukrao mu je samo ženu; što je razljutilo Peruna koji ga je besan jurio po svetu. Od tada se kaže da grom udari tamo gde Perun misli da je skriven Veles.
Postoji nekoliko verzija o rezultatu ovog sukoba. Prema jednom od njih, Perun ubija Velesa, ali on nekako oživi. Prema drugom, Veles se sklanja u podzemni svet, odakle vlada.
Verovalo se da tokom zime Velesova snaga, a time i haos, jača, dok pre leta on biva pobeđen i vraća se u podzemlje.
Priča o borbi ova dva boga je prikaz borbe izneđu neba i zemlje; reda i haosa; a iako bi red, odnosno Perun pobedio, Veles — zaštitnik prevare, uvek bi uspeo da se vrati i ponovo da ga izazove.
Smatra se i da njih dvojica predstavljaju ravnotežu u prirodi. Da Veles vlada zimom, dok Perun vlada letom, a oba su za narod bila izuzetno značajna. Oba boga su im — tokom njihove večne borbe — i davala i uzimala, prenela je „Nacionalna geografija“.