Podkast

Ima li optimizma u svetu punom ruševina i ljudi bez lica I Orbita kulture

Zašto su ruševine, vatra, pocepane zastave i ljudi bez lica glavni „stanovnici“ sveta na njegovim slikama, da li ta postapokaliptična vizija nudi ipak neku dozu optimizma i vere u ljudske vrednosti za „Orbitu kulture“ objašnjava Mihael Milunović, poznati srpsko-francuski umetnik, čija je izložba „Dijamanstka glava“ otvorena u galeriji „Iks vitamin“.
Sputnik
Šta izbor Slobodana Šijana u zvanje člana Akademije nauka znači za filmsku umetnost, ali i za samu Akademiju, govore dramski pisac i akademik Dušan Kovačević i teoretičar popularne kulture Vladimir Kolarić.
Kako se na pozorišnu scenu postavlja jedan od najpopularnijih filmskih naslova, u čemu se mjuzikl „Flešdens“ razlikuje od Oskarom nagrađene filmske verzije – pitamo Vladana Đurkovića, reditelja mjuzikla koji je 19. novembra premijerno izveden na sceni Pozorišta na Terazijama.
Zašto veruje da se suština vlasti nalazi u ljudskom karakteru i načinu na koji se čovek ophodi prema istoj, zašto je nedovršeni Nušićev komad nazvao „Vlast i sabrana nedela“, otkrio nam je uoči premijere ovog komada reditelj Milan Nešković.
Na koji se način ulična umetnost približila slepim i slabovidim osobama i kako nastaju 3D murali, kazaće nam Nikola Đorđević, predsednik Gradske organizacije slepih Beograda i istoričarka umetnosti Ljiljana Radošević.
Kako izgleda portret jednog od najvećih filmskih autora današnjice, režisera Larsa fon Trira, ostvaren u knjizi „Trir o fon Triru“ Stiga Bjorkmana? Šta reditelj inovativnog stila i provokativnih i originalnih filmova otkriva o sebi govoreći u ovoj zbirci intervjua o svojim počecima, idejama i pogledu na svet – za Sputnjik otkriva Ana Jovanović, urednik u izdavačkoj kući Arete koja je objavila knjigu „Trir o fon Triru“.
Komentar