DRUŠTVO

Ima li pravde za sve nas: Odgovor nudi „Flešdens“ u Beogradu /foto/

„Ima pravde za sve nas“, jedna je od numera koje nema u kultnom filmu „Flešdens“, ali se našla u istoimenom mjuziklu za koji se od 19. novembra u Pozorištu na Terazijama traži karta više.
Sputnik
Reditelj ovog muzičkog spektakla Vladan Đurković otkriva za Sputnjik da upravo ova pesma predstavlja glavnu poruku predstave.
„Za mene je bio veliki zalogaj raditi mjuzikl, i sad, posle tri meseca aktivnog rada, bio bih u stanju da se potučem sa svakim ko bi mi rekao da je to lak žanr i lak posao. Zato što ništa slično do sada nisam radio. Mjuzikl je sinteza svih umetnosti – plesa, muzike, pesme, drame… Zamislite kako je to kad imate četiri ansambla ispred sebe, samo podatak da stotinu učesnika mora da pređe prag pozorišta da bi se odigrala jedna predstava… Da ne govorim o držanju u glavi svega toga, svakog pokreta, tona, replike… Zahtevno je, ali i neverovatno uzbuđujuće“, kaže reditelj Đurković.
Proba za mjuzikl „Flešdens“ u pozorištu na Terazijama
O tome koliko je i sam odavno deo verne publike našeg muzičkog pozorišta svedoči podatak da je prva predstava za odrasle koju je pogledao bila mjuzikl „Tri frtalja Beograda“, kao i činjenica da je mjuzikl „Čikago“ pogledao do sada petnaest puta.

„Sada sam dobio priliku da u toj kući režiram i sudeći po oceni kritike izgleda da smo kao autorski tim opravdali poverenje. Ali ne treba se opustiti, jer kako kaže Tanja Bošković, tek predstoji veliki rad i održavanje predstave posle premijere. Da bi se eventualno dočekala sudbina, „Čikaga“ koji je već 15 godina na repertoaru“, iskren je Vladan Đurković.

Za potrebe „Flešdensa“ u pozorištu je organizovana audicija za glavne uloge. Tako je nekoliko mladih umetnika dobilo priliku da prvi put zaigra u velikoj predstavi.
„Organizovali smo audiciju za glavne uloge i pet, šest mladih glumaca je prvi put zaigralo na sceni. Te mlade ljude na sceni podržava nekoliko glumačkih prvaka, poput Tanje Bošković, Slobodana Stefanovića, Miroljuba Turajlije, Milana Antonića, Aleksandra Dunjića… Ti ozbiljni glumci igrajući manje uloge učinili su sve da izoštre i pojačaju uloge svojih mladih kolega. Pomagali su im predlozima, savetima, bez obavezujućeg ili opterećujućeg tona.“
Proba za mjuzikl „Flešdens“ u pozorištu na Terazijama
Kao glavnu razliku između libreta za mjuzikl i filmskog scenarija, reditelj ističe obradu socijalne teme u priči o Morin Malder, ženi koja danju radi kao zavarivačica na gradilištu, noću kao plesačica u klubu i bez prestanka sanja o baletskoj školi…
„Adaptacija libreta po kom smo radili mjuzikl nastala je 2008. godine, već sa ozbiljnom vremenskom distancom u odnosu na film. U njemu je snažno pocrtana socijalna tema, pitanja radničke klase, emancipacije žena, a istovremeno nije izneverena ta osnovna priča o mladim ljudima koji nastoje da promene svoj život ne gubeći veru u ostvarenje snova, ma koliko put bio težak i trnovit. Veru u to da ima pravde za sve“, kaže reditelj „Flešdensa“.
Kad se drznemo da dirnemo u moćnu prirodu, ona uzvrati jače od roja stršljenova
Komentar