Kulminacija uspešne večeri bila je u znaku zvezde Polunjina, koji je na samom kraju izveo impresivnu koreografiju na kompoziciju "Bolero" Morisa Ravela.
Predstavnice Fondacije i agencije "Fabrika", organizatora manifestacije, prezentovale su publici aktivnosti i rezultate ovog podviga, a veoma bogato veče je bilo u znaku srpskih umetnika koji se školuju u prestižnim baletskim školama širom Evrope zahvaljujući lično Sergeju Polunjinu.
Momci i devojke su se javljali putem video poruka i izrazili veliku zahvalnost ruskom virtuozu koji im je omoguaio da ostvare svoj san i pružio šansu da jednog dana grade karijeru u inostranstvu.
Gala veče Fondacije Sergej Polunjin
© Tanjug / STRAHINJA ACIMOVIC
Kako je istaknuti umetnik izjavio za Tanjug, veoma mu je nedostajalo da se vrati u Srbiju, gde ga svi toplo dočekuju, i bez izuzetaka ovde oseća vrhunsku pozitivnu energiju.
Ponosan je što u roku od godinu dana u Beogradu na istoj sceni nastupa uživo pred publikom, što je zbog pandemije danas prava retkost.
"Kada osetite reakcije iz sale i imate razmenu energije sa publikom, to je zaista nešto najlepše, neprocenjivo, jedinstveno i ne može se meriti ni sa čim", naglasio je Polunjin za Tanjug.
Veče je bilo u znaku uspešne Fondacije, na video bimu su se smenjivali humanitarni baletski nastupi u kojima je briljirao Polunjin, posebno u delu "Raspućin".
Emitovan je kolaž svetskih turneja, predstava u produkciji Fondacije, učešća stipendista u predstavama u periodu od osnivanja do danas.
Visoka produkcija tih video dokumenata impresionirala je gledalište, mada su očekivali da više prostora bude posvećeno živoj umetnosti.
Gala veče Fondacije Sergej Polunjin
© Tanjug / STRAHINJA ACIMOVIC
Tako se i desilo, izvedene su tri baletske numere, jedna solistička tačka, kao i dve scene u parovima u vidu nastupa saradnika Polunjina, što je izuzetno upotpunilo prijatno umetničko veče.
Finale je bilo u znaku eksplozivnog nastupa Polunjina koji je izabrao klasičnu muziku i delo "Bolero" (1928) kompozitora Morisa Ravela. Dugačka numera prepoznatljiva je po veoma specifičnoj postepenoj gradaciji, veoma izazovno za muzičare, za orkestar posebno, ali i za solistu kakav je Polunjin, koji je ovim scenskim delom dominirao i bacio u zasenak sve do tada viđeno.
Čuvena kompozicija je primarno i pisana za balet, ali se kasnije koristila uglavnom za orkestar.
Moris Ravel je bio autor baleta i kraćih plesnih projekata, pre nego što je stvorio ovo remek delo.
Jedna od tačaka na gala večeri
© Tanjug / STRAHINJA ACIMOVIC
"Bolero" kao vrhunac večeri prikazao je sav dar i uzvišenu lienost rusko-ukrajinskog baletana, koji ima i srpsko državljanstvo. Spektakl u toj kompoziciji bio je evidentan od samog poečtka, iako je reč o solo igri, jer su sam ples i vizualno uživanje u pokretima oduzimali dah publici.
Polunjin je dobio pasoš Srbije 2017, a godinu dana kasnije je osnovana fondacija "Sergej Polunjin". Umetnik je zavoleo našu zemlju kada je boravio u Beogradu na snimanju filma "Bela vrana" (2017) reditelja i glumca Rejfa Fajnsa, a prema biografiji neprolaznog baletskog igrača Rudolfa Nurejeva, koji je bio prava inspiracija Polunjinu u karijeri.
Sa 19 godina je postao najmlađi prvak Londonskog kraljevskog baleta u istoriji ove umetničke kuće, a potom i njen direktor, iako je karijeru počeo tek 2006.
Nastupao je Sergej i u Milanskoj skali, Londonskom Royal Albert holu, Boljšoj teatru, Pozorištu Stanislavski u Moskvi, a za njega su pričali da je idealan spoj tri najveća ruska umetnika u istoriji baleta Mihaila Barišnjikova, Vaclava Nižinskog i Rudolfa Nurejeva.
Sergej Polunjin oduševio Beograđane
© Tanjug / STRAHINJA ACIMOVIC
Inače, misija Fondacije je da spoji klasični balet i savremeni plesni izraz, a Polunjin je izdvajao deo prihoda od gostovanja širom sveta u Fondaciju i time školovao mlade talente iz Srbije, što dovoljno govori o njegovoj humanosti, požrtvovanosti i neverovatnoj predanosti.
Na Gala donatorskoj večeri bili su prisutni domaćini Narodnog pozorišta, upravnica Ivana Vujić Kominac, direktor Baleta Konstantin Kostjukov, glumac Svetislav Bule Goncić, bluz muzičarka Katarina Pejak i mnogi drugi iz javnog, umetničkog života.
Pogledajte i intervju koji je Sergej Polunjin dao Sputnjiku, u kome je, između ostalog, otkrio zbog čega na grudima ima istetoviran lik ruskog predsednika Vladimira Putina: