Komisija za zaštitu konkurencije je saopštila da je tokom maja i juna sprovedena analiza uslova konkurencije koja je obuhvatila i analizu kretanja maloprodajnih cena pojedinih brendova kafe i njihov međusobni odnos u periodu od 2015. do 2020. godine.
Analiza je ukazala da je veleprodajno tržište kafe sa manjim brojem učesnika i da na njemu dva najveća učesnika imaju zajednički tržišni udeo koji ne pada ispod ispod 80 procenata.
"Ocenjeno je da ovo tržište ima strukturu koja pogoduje lakšem postizanju dogovora između međusobnih konkurenata", saopštila je KZK.
Dodaje se da je Komisija osnovano pretpostavila da su Atlantik grupa i Štrauš adriatik, kao dva najveća učesnika i konkurenta na tom tržištu, usaglašavali poslovne strategije u vezi sa cenama mlevene kafe u Srbiji.
Komisija navodi da bi saradnja umesto međusobne konkurencije te dve kompanije imala za cilj, odnosno posledicu, značajno ograničavanje, narušavanja ili sprečavanje konkurencije na tom tržištu, prenela je B 92.
KZK je javno pozvala sva lica koja raspolažu podacima, ispravama ili drugim relevantnim informacijama koje mogu doprineti utvrđivanju činjeničnog stanja u ovom postupku da im ih dostave.
Pročitajte još: