Zahvalnost je usledila jer je Braj, želeći da ocrni rad Sputnjika Srbija, svojim autorskim tekstom zapravo napravio najbolju reklamu za našu kuću. Evo i kako:
„Srbija je orijentisana ka Zapadnoj Evropi, ali većina Srba smatra Rusiju najbližim partnerom u inostranstvu, a to obezbeđuju ruski državni mediji, kakav je Sputnjik“, tvrdi Tomas Braj, koji je inače i autor studije „Ruski mediji na Balkanu“.
„Iako stotine i hiljade Srba rade, studiraju i žive u zemljama EU, a veoma malo u Rusiji i Kini, mnogi Srbi u Moskvi i Pekingu vide najbliže prijatelje svoje otadžbine, dok najčešće od EU ne očekuju ništa dobro. Kako je moguć ovakav jaz“, konstatuje i pita se Braj.
Odmah zatim daje i odgovor: ključ je u uticaju Sputnjika, ruskog državnog medija. Dodaje i da „Sputnjikov stav i izveštavanje preuzimaju urednici brojnih srpskih medija“. I ne samo urednici.
„Mnogi političari na Zapadnom Balkanu sa naklonošću prihvataju materijale ruskog državnog medija. To je zbog toga što izneti društveno-politički stavovi korespondiraju sa njihovim“, konstatuje Braj.
Nemački analitičar kritikuje srpsko izdanje Sputnjika da je „uvek na srpskoj strani u svim nacionalnim sporovima na Balkanu“.
Svoj autorski tekst završava sledećom konstatacijom:
„Iako EU podržava Srbiju i druge zemlje Zapadnog Balkana milijardama evra i prisutna je u njima preko armije diplomata i eksperata, ni na koji način ne može da se suprotstavi ruskom propagandom aparatu. Ako Brisel ne uradi ništa da građane Srbije upozna sa svojim dostignućima i prednostima povezanosti sa Zapadom, EU će voditi unapred izgubljenu bitku. Jer je Moskva odavno osvojila srca Srba sa svojim medijskim uticajem kao instrumentom meke moći“.