EKONOMIJA

Besplatan parking, žuta traka — kako podstaći kupovinu električnih automobila

Ekološka vozila na alternativna pogonska goriva više nisu budućnost, već sadašnjost. Gotovi svi proizvođači ih imaju u ponudi, a finansijski i infrastrukturni podsticaji mogli bi da pomognu da se kupac opredeli za električno vozilo.
Sputnik
Sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije Žarko Malinović izjavio je da iako imamo manje od 500 registrovanih električnih automobila u Srbiji, samo prošle godine zahvaljujući subvencijama države više od 100 takvih automobila je kupljeno i registrovano.
„Podsticaji ne moraju da budu isključivo finansijski, već infrastrukturni — povećanjem broja besplatnih punjača ili besplatan parking za električna vozila. To nije direktno izdavanje u novcu, ali će podstaći one koji imaju novca da kupe takva vozila da razmisle o tome“, rekao je Malinović.
Malinović je, gostujući na RTS-u, naveo i primere u svetu gde je vozačima električnih vozila dozvoljeno da se kreću žutom trakom.
Cene električnih automobila jesu više u odnosu na konvencionalne, ali kroz subvencije ta razlika u ceni se rešava.
„Na duži rok i za preduzeća su dostavna i poslovna vozila na električni pogon isplativija. S druge strane, važno je raditi na razvoju infrastrukture, jer ako neko sa takvim vozilo krene od Beograda do Vranja on mora da zna da će imati gde da brzo dopuni bateriju“, napomenuo je Malinović.
Slično je i kada je reč o biciklima i motociklima, ukoliko bismo imali više stanica gde možete da ostavite ili uzmete bicikl ne bismo imali prazan hod i povećalo bi se njihovo korišćenje.
„Taj koncept naviše funkcioniše tako što se o njemu staraju preduzeća kao što je ‘Parking servis’, jer imaju infrastrukturu, tj. imaju svoje parking stanice koje već održavaju i potrebno je samo da opredele deo tog prostora za bicikle i motocikle“, smatra Malinović.
Do 2030. svaki drugi automobil ići će na struju
Ko preuzima primat u pravljenju baterija za električna vozila
Komentar