Bitef prolog: Predstava „Living room“ večeras premijerno u Beogradskom dramskom pozorištu

Predstava „Living room“ u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i Bitef teatra premijerno će biti izvedena večeras u okviru Bitef prologa, koji je uvertira u dvostruko izdanje ovogodišnjeg Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala (BITEF).
Sputnik
Glavna protagonistkinja komada nemačkog reditelja Ersana Montaga je operska pevačica iz Beograda Katarina Malković, čiji lik tumači Vesna Čipčić.
Život junakinje pratimo početkom osamdesetih godina prošlog veka, kada je bio ispunjen nadama u porodičnu sreću i karijeru, a onda preskačemo četrdeset godina i susrećemo je na dan kada odlazi u penziju. I dalje je u istom skromnom stanu kao i na početku, ali je ona u njemu sada sama i tužna. Razlog njenog stanja, veliku tragediju, saznajemo na neoubičajen način.
Nakon Bitef prologa, 15. septembra biće izveden plesni komad „Tragovi“ koreografa Vima Vandekejbusa iz Belgije. Izvođenjem ove predstave biće svečano otvoreno ovogodišnje dvostruko, 54. i 55. izdanje Bitefa, koje se odvija pod sloganom „Na ivici budućnosti“.
U programu ovogodišnjeg Bitefa su predstave koje potpisuju neki od najznačajnijih autora i trupa evropskog i svetskog teatra: Filipa Kena, Rimini protokola, Vima Vandekejbusa i drugih.
Kako je ranije istakao umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica, u pojedinim predstavama, a posebno u onima koje su nastale u doba aktuelne pandemije, telo je „odsutno“. To je, kako je naveo, estetski odgovor na izazove koje je telesno distanciranje nametnulo pozorištu.
Ivan Medenica: Možda za planetu i nije dobro da čovek opstane
„Ono je ili ekranski transponovano, kao u predstavama rađenim za onlajn platforme — ’Višnjik u višnjiku‘ pozorišta ’Defakto‘ iz Zagreba; ili je njegov ’original‘ odsutan, a zamenjuje ga neko drugo telo, ono koje je bilo fizički bliže, prisutno u datim okolnostima izvođenja — ’Konferencija odsutnih‘ čuvenog Rimini protokola iz Berlina; ili ga uopšte nema, već gledaoci poprimaju tu funkciju i to u fizičko-izvedbenom okviru koji možemo nazvati prostornom i atmosferskom instalacijom, kao u predstavi ’Kao da kraj nije ni sasvim blizu‘ Maje Pelević i Nikole Zavišića, rađenoj u produkciji Bitef teatra“, naveo je Medenica.
Publika će biti u prilici da pogleda i predstavu „Klimatski plesovi“, u koreografiji Amande Pinje i koprodukciji pozorišnih trupa iz Meksika, Čilea i Austrije, komad koji, kako je naveo Medenica, predstavlja posvetu prirodi koja nestaje i direktno proziva multinacionalne kompanije koje je zagađuju.
Na programu je i predstava „Farm fatal“, koja na duhovit način tretira ekološke teme, zatim predstava „Kaspar“ Petera Handkea, u režiji Miloša Lolića, kao i predstave u kojima se kao glavni junaci pojavljuju robot i dron — nemačka „Future fortune“ u koreografiji Dragane Bulut i „Opčinio sam te“, rađena u koprodukciji teatara iz Irana i Brisela i koreografiji Ehasana Hemata.
Bitef će 25. septembra zatvoriti predstava „Fleš“ u režiji Franka Vigrua, koja je, kako je naveo Ivan Medenica, kombinacija instalacije, plesne predstave i performansa.
Izvođenje predstava Tomasa Ostermajera „Neprijatelj naroda“ i „Pluća“ Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane otkazano je zbog nepovoljne epidemiološke situacije.
Komentar