„Za nas danas nema neprimetnih ciljeva. Sve varijante aviona, bilo da su ‘stelt’ avioni ili obični tipa F-15, F-16, sve vrlo dobro vide naši radari, naši protivvazdušni raketni sistemi koji obezbeđuju sigurnu zaštitu od njih. Bez obzira na blago smanjenje oblasti detektovanja F-22 i F-35, obezbeđuje se efikasan rad radara naših savremenih sistema“, objasnio je Sozinov za Sputnjik.
On je dodao da su „stelt“ tehnologije sposobne da u uslovima smetnji smanje oblast detektovanja ovih aviona i, shodno tome, oblast njihovog pogađanja.
Istovremeno, smanjenje potencijalnih oblasti pogađanja kompenzuje se povećanjem energetskog potencijala i otpornosti na smetnje savremenih ruskih sistema.
„Povećanje efikasnosti borbe protiv prikrivenih ciljeva takođe se obezbeđuje multipozicionom konstrukcijom naših sistema“, rekao je Sozinov.
„Stelt“ tehnologije uključuju brojne mere za smanjenje radarskog potpisa aviona. Konkretno, to su posebni oblici trupa koji povećavaju šanse da se radio-talas odbije od radarskog prijemnika. Takođe se na „stelt“ avionima široko koriste radio-apsorbujući premazi. Još jedna mera je smanjenje broja tehničkih proreza na telu aviona i prenos oružja unutar trupa kako bi se dodatno smanjilo odbijanje i rasipanje radio-talasa prema prijemniku zračenja neprijateljskog radara.
Ne može se sakriti od raketa S-400
Sozinov je istakao da nije moguće sakriti se iza horizonta od raketa protivvazdušnog raketnog sistema S-400 „Trijumf“.
Prema njegovim rečima, sistem S-400 je dobio kardinalne prednosti uvođenjem raketa dugog dometa sa aktivnom radarskom glavom za navođenje, koja pruža mogućnost gađanja ciljeva iza horizonta.
Operativni taktički raketni sistem "Iskander M" i lanser S-300 na poligonu Alabino
© Sputnik / Konstantin Morozov
/ „Ako se cilj podigao iznad horizonta, mi smo ga primetili i lansirali raketu, a onda je odjednom cilj ponovo otišao iza horizonta – to ga ipak neće spasiti“, istakao je on.
Generalni konstruktor je objasnio da protivavionske rakete sa aktivnim glavama za navođenje omogućavaju ciljanje čak i prilikom odlaska iza radio-horizonta u odnosu na lokator navođenja, što povećava efikasnost i stabilnost rada čitavog sistema.
Zapadne hipersonične rakete nisu problem za ruske sisteme
Zapadne hipersonične rakete ne predstavljaju veliki problem za ruske protivvazdušne raketne sisteme, Rusija može uspešno da ih obara, naveo je Sozinov.
„Bilo koja hipersonična raketa – i postojeća i ona koja će potencijalno biti napravljena – za nas ne predstavlja problem“, primetio je on.
Kako je naveo, samo povećanje brzine raketa ne nosi značajne neprijatne posledice.
On je objasnio da svaka hipersonična raketa može da leti prema cilju maksimalnom brzinom samo na velikoj visini, a prilikom približavanja cilju visina se smanjuje, ulazi u atmosferu i gubi brzinu.
Konstruktor je naglasio da Koncern „Almaz Antej“ odavno živi u „hipersoničnoj stvarnosti“, budući da skoro sve balističke rakete koje koriste protivvazdušni raketni sistemi kompanije lete hipersoničnom brzinom.
Ranije su Sjedinjene Američke Države objavile da stvaraju program za sopstvene hipersonične rakete čija bi maksimalna brzina leta trebalo da bude 17 maha.
Koncern „Almaz Antej“ je vodeća ruska kompanija za proizvodnju sistema za borbu protiv svih sredstava vazdušno-kosmičkog napada. Koncern je napravio poznate protivvazdušne sisteme kao što su „Tor“, „Buk“, „S-400“ i drugi.
Pročitajte još: