Stručnjaci kažu da je to zbog toga što smo postali zavisnici od stalnog proveravanja poslovnog mejla, pa ne možemo da se opustimo iz straha da nešto važno ne propustimo. Taj osećaj krivice ili nesigurnosti javlja se iz više razloga i zavisi od vrste posla koju obavljamo, ali i nivoa naše odgovornosti u kolektivu.
Psiholozi su to sveli na nekoliko pitanja koja bi svako trebalo da postavi sebi:
Kako su podeljene obaveze unutar vašeg tima?
Delegiranje obaveza znači da verujete svom timu da je u stanju da obavi posao koji vi uobičajeno radite. Ako niste sigurni u to, nećete se ni odmoriti dok ste na odmoru.
Verujete li svom timu?
Uvereni ste da je vaš tim sposoban da dobro obavi posao. Odaberite nekoga iz tima ko može da vas rastereti dok ste na odmoru. Neka vas pozove samo ako je nešto zaista hitno.
Osećate li se preko potrebnim?
Vaš ego ne može na odmor, mada znamo da se može bez svakoga. Zato dajte svom timu ili kolegama prostor da rade stvari na svoj način. Možda će vam otvoriti nove mogućnosti o kojima niste razmišljali.
Da li se osećate krivim zbog odmora?
Imate li osećaj da nešto dugujete kompaniji, da niste zaslužili predah ili da ne radite dovoljno? U tom slučaju možete da doživite stres i emocionalnu iscrpljenost. Bilo bi dobro da se obratite psihologu koji će vam pomoći da ojačate samopoštovanje, samosvest i naučite da postavljate ograničenja, preneo je Magazin novosti.
Pročitajte još: