Banke uvele novu taksu za neosnovane žalbe i previde na uplatnicama

Klijente pojedinih banaka u Srbiji poslednjih nedelja neprijatno su iznenadila obaveštenja da su uvedene nove takse.
Sputnik
Nezadovoljne građane naročito je iznerviralo uvođenje "kazne" od 1.000 dinara za neosnovanu žalbu, kao i "penala" ako pogrešno upišu broj računa primaoca na uplatnici.
Reagovala su i udruženja za zaštitu potrošača, a u Narodnoj banci Srbije su obećali da će da ispitaju zakonitost ovih naknadama, prenose Novosti.
Prema novom pravilniku pojedinih banaka, ako se klijent požali da mu je novac sa kartice skinut greškom, a banka ustanovi da je žalba bila neosnovana, sledi udar na džep u iznosu od 1000 dinara.
Dok građani smatraju da je to još jedan pritisak na klijente da se teže odluče na žalbe, bankari nezvanično objašnjavaju da je razlog ove tarife sprečavanje zloupotreba.
"Dešavalo se da čak i kada znaju da novac nije skinut sa kartice bez osnova, klijenti prijave reklamaciju, jer se pare automatski vraćaju na stanje, pa je pretpostavka da su se nesavesni žalili da bi raspolagali novcem koji nemaju, makar i privremeno", rekli su bankari za Novosti..
Ako im odbiju reklamaciju i naplate spornu naknadu, klijenti mogu da se obrate Narodnoj banci Srbije i njihovom Centru za zaštitu korisnika.
"Od januara do kraja juna postupali smo po 26 pritužbi u vezi s reklamacijama zbog transakcija izvršenih platnom karticom, od čega je 17 bilo neosnovanih pritužbi i 9 osnovanih", kažu u Narodnoj banci Srbije.
U 2020. godini ukupno je bilo 37 ovakvih pritužbi, od čega su 22 neosnovane i 15 osnovanih. Kada je pritužba korisnika osnovana, između ostalog nalažemo banci da otkloni nepravilnost, da račun korisnika vrati u stanje u kom bi bio, što uključuje i da se vrate sve naplaćene naknade.
Kako u NBS objašnjavaju, centralne banke ne utiču na bankarske naknada. Zakonom je predviđeno da dva meseca pre primene obaveste o predloženim izmenama ugovora. Korisnici mogu da prihvate ili odbiju, besplatno ugase račun i izaberu finansijsku ustanovu koju žele.
"U skladu sa svojim ovlašćenjima, razmotrićemo ove nove vrste naknada i preduzeti odgovarajuće mere ako utvrdimo da nemaju uporište u propisima", navode u NBS i ističu da veliki broj korisnika platnih usluga savesno podnosi reklamacije i prigovore i na to imaju pravo i da ne mogu unapred znati hoće li njihove reklamacije i prigovori biti neosnovani. Banke ih ne smeju obeshrabrivati u tome.
Od početka godine u talasima su se nizala poskupljenja u bankama.
Uvedene su naknade za proveru stanja na računu, izdavanje čekova, za primanje penzija iz inostranstva. Posebno su poskupele zamene kartica na inicijativu korisnika i do 1.000 dinara, blokada kartice, a zatim odblokiranje i promena pina na bankomatu.
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji

Pročitajte ovde

Komentar