Kako električna vozila postaju sve popularnija, potražnja za ključnim sastojcima baterija, posebno kobaltom, je narasla. To je podstaklo proizvođače automobila i baterija da traže alternative postojećim glavnim tehnologijama – nikl kobalt aluminijum (NCA), nikl kobalt mangan (NCM) i litijum gvožđe fosfat (LFP) baterijama, preneo je Rojters.
Natrijum-jonske baterije ne sadrže litijum, kobalt ili nikl. Nisu otkriveni detalji o ceni novih baterija.
KATL, vodeći kineski proizvođač akumulatora sa tržišnom vrednošću od skoro 200 milijardi dolara, takođe je predstavio bateriju koja integriše natrijum-jonske i litijum-jonske baterije.
Gustina energije novih natrijum-jonskih baterija i dalje je nešto niža od gustine LFP baterija, rekao je Huang Kisen, zamenik šefa istraživačkog centra KATL-a na onlajn brifingu. Ali, dodao je da se dobro snalaze u hladnim vremenskim uslovima i scenarijima brzog punjenja.
KATL, koji se takmiči sa japanskim Panasonikom i južnokorejskim EL-džijem, ima preko 5.000 istraživača, rekao je njegov predsednik Zeng Jukun na brifingu.
Takođe razvijaju se i druge tehnologije koje integrišu ćelije baterija direktno u okvir električnog vozila kako bi se povećao domet vožnje.
KATL snabdeva vodeće proizvođače električnih automobila, kao što su Tesla, Volksvagen i Geeli.