Vesić je naveo da će radnim danima u špicu metro ići na 2,2 minuta, u polušpicu na tri i po minuta, po podne na pet, a ujutru i uveče na sedam minuta.
Maksimalna brzina na otvorenom biće 80 kilometara na sat, a na ulasku i izlasku iz stanica 30, naveo je Vesić u intervjuu za „Kurir“.
Najavio je da će ugovor za projektovanje druge linije metroa Grad Beograd potpisati u narednih nekoliko nedelja sa francuskom kompanijom „Ežis“, koja projektuje i prvu liniju.
„Na prve dve linije biće 42 stanice na 40,3 kilometara trase. Prva linija od Železnika do Mirijeva biće duga 21,1 kilometar, a druga od Zemuna do Mirijeva 18,9. Obe će imati po 21 stanicu. Prve nedelje septembra, zajedno sa Društvom arhitekata Beograda, raspisujemo konkurs za projektovanje prvih 16 stanica na prvoj liniji. Pružićemo priliku domaćim arhitektama jer svaka stanica treba da bude drugačija i da govori o istoriji tog dela grada“, rekao je Vesić.
Istakao je da ćemo posle pola veka, od 4. decembra 1970. godine kada je tadašnji gradonačelnik Branko Pešić najavio izgradnju metroa, dočekati da to u novembru i počne, i to gradnjom depoa na Makiškom polju.
Vesić je podsetio da je budžet Grada Beograda danas najveći u istoriji prestonice i da iznosi 1,219 milijardi evra, te dodao da izgradnja dve linije košta kao četiri godišnja budžeta Grada što znači da ga Beograd sam nikada ne bi mogao izgraditi.
„Zahvalni smo predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću što je obezbedio 4,6 milijardi evra da bi Beograd dobio metro“, naglasio je Vesić i dodao da će prva linija biti završena 2028, a druga 2030. godine.
Na konstataciju da prva linija ne obuhvata ni Prokop ni Univerzitetski klinički centar Srbije, koji je zdravstveno čvorište cele zemlje, Vesić je rekao da nigde na svetu metro ne prolazi ispod bolnica jer vibracije koje ljudi inače ne osećaju utiču na rad osetljivih instrumenata koji se koriste u medicini.
„Prva linija delom će zakačiti Ulicu kneza Miloša, a metro stanica Mostar biće svega 400 metara od Univerzitetskog kliničkog centra Srbije, od koga će se do nje pružati podzemna traka, da se ljudi direktno spuste, bez pešačenja“, pojasnio je Vesić.
Naveo je da će Prokop biti obuhvaćen trećom linijom metroa, ali i podsetio da je on inače pokriven BG vozom, s koga će moći da se presedne na nekoliko stanica metroa.
„I Beograd simbolično dobija svoja 4S“
Vesić je podsetio da je Grad Beograd na stranici www.beograd.rs otvoreno glasanje za sve sugrađane o tome kako bi želeli da izgledaju vagoni metroa.
„Sloboda, Snaga, Svetlost i Sigurnost su nazivi za četiri dizajna vagona o kojima glasaju Beograđani što su zapravo simbolično i stubovi budućeg beogradskog metroa. Tako i Beograd simbolično dobija svoja 4S“, rekao je Vesić.
Komentarišući kritike da je sa predsednikom Vučićem i ministrom finansija Sinišom Malim crtao trase metroa koje idu iz „nigde u nigde“, Vesić je rekao da je to još jedna glupost jer se, ističe, postavljanjem linija metroa i BG voza određuje pravac razvoja grada.
„Čim smo objavili trase metroa, za 10 odsto je porasla cena nekretnina na oko kilometar oko stanica, što je i normalno. Možete li da zamislite kako će izgledati delovi Mirijeva, Železnika ili Žarkova sa metro stanicama. Planiramo razvoj grada decenijama unapred“, rekao je Vesić.
Naveo je da je trasa metroa rezultat skoro petogodišnjeg rada domaćih stručnjaka i renomiranih stranih kompanija i dodao da su master plan saobraćaja radili Saobraćajni fakultet i Zavod za urbanizam Grada Beograda, te da je prethodno utvrđeno da je najopterećenija linija u gradu potez od Makiškog polja do Sajma, preneo je Tanjug.