Glasanje Beograđana za dizajn beogradskog metroa počelo je u četvrtak uveče i trajaće do 15. septembra, kada ćemo znati koji su dizajn izabrali Beograđani i kako će u narednim vekovima izgledati beogradski metro, rekao je na svečanosti u Skupštini Grad Beograda zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Predstavljanju četiri predloga za budući izgled vagona beogradskog metroa prisustvovali su i ambasador Francuske u Srbiji Žan-Luj Falkoni i potpredsednik kompanije "Alstom", koja će graditi metro Filip Deler.
"Pred vama se nalaze četiri predloga. Oni su simbolično nazvani svetlost, snaga, sloboda i sigurnost. Za dva meseca znaćemo koji će od ovih predloga biti naš beogradski dizajn", rekao je on.
Vesić je zaključio da, kada Srbi i Francuzi rade zajedno neki posao, rezultat toga ne može biti ništa drugo nego svetlost, snaga, sloboda i sigurnost.
"Zajedno smo ginuli u prošlosti za slobodu Evrope, a sada zajedno gledamo u budućnost i razvijamo našu zemlju", rekao je Vesić.
On je ocenio da će ove godine Beograd ostvariti san koji traje 50 godina, a to je izgradnja metroa.
Vesić je rekao da gotovo da nije bilo gradonačelnika koji prethodnih pola veka nije obećavao izgradnju metroa i dodao da za Beograđane ne postoji značajniji projekat.
"Danas, kada smo pred početkom izgradnje metroa, želim da izrazim posebnu zahvalnost predsedniku Republike Aleksandru Vučiću koji je obezbedio 4,6 milijardi evra koliko će koštati izgradnja prve dve linije metroa. Budžet Beograda je 1,22 milijarde evra, ali jasno je da ovaj najveći u istoriji projekat iznosi četvorogodišnji budžet Beograda i da on sam ne bi mogao da ga izvede", rekao je Vesić.
Podsetio je da će radovi na izgradnji početi u novembru i dodao da će svi Beograđani biti uključeni i u to tako što će glasati za jedna od četiri predloga koji su ponuđeni.
"Metro pripada svim Beograđanima i zato danas treba da budemo svi uključeni u proces njegove realizacije, jer metro koji ćemo graditi ovih godina ostaće ovde vekovima ", rekao je zamenik gradonačelnika.
Istakao je da Beograđani zaslužuju metro i standard kakav imaju stanovnici Pariza i Londona.
"Metro je veliki korak u tom pravcu, ali nije i jedini. Svaka nova fasada, nova zgrada, ulica, autobus, svaki novi kilometar kanalizacije i vodovoda približavaju nas modernom i evropskom Beogradu", rekao je Vesić.
Ocenio je da je početak 20. veka obeležilo čelično srpsko-francusko prijateljstvo, dodavši kako je srećan što na početku 21. veka ovakav posao ponovo radimo sa našim prijateljima Francuzima.
"Najveće infrastrukturne poslove u Beogradu rade francuske kompanije. To su deponija komunalnog otpada Vinča, aerodrom Beograd i čitav niz kompanija koje učestvuju u infrastrukturnim projektima koji naš grad uvode u 21. vek", rekao je Vesić.
Od 21 čas ispred Starog dvora prikazana je 3D projekcija predloga izgleda vagona, a građani Beograda i Srbije će na sajtu Grada Beograda moći da glasaju za tip vagona koji im se najviše sviđa i tako odluče o izgledu metroa.