Četvorostruki MVP i isto toliko puta šampion najjače košarkaške lige na svetu, tokom svoje karijere konstantno je bio jedan od najvredonosnijih sportista u svim sportovima kada je reč o marketinškim uslugama.
Iako upotreba sportista u reklamne svrhe odavno nije ništa novo, način na koji je Lebron sebe koristio ne samo kao glumac već i kao partner, potpuno je drugačiji.
Džejms nije samo tipični sportista koji se pojavljuje u reklamama obično poručujući potrošačima da kupe određeni proizvod, on je u određenom smislu postao deo samog proizvoda, a u mnogim slučajevima on je taj koji ima koristi od svega toga.
Još sa 18 godina dok je igrao u Sent Vinsent-Sent Meri koledžu u Ohaju, postao je mejnstrim zvezda sveta košarke. Već tada našao se na naslovnici „Sports Ilustrejtid“ sportskih novina, njegove utakmice prenosio je ESPN, i svaki analitičar u zemlji ga je smatrao novim Majklom Džordanom.
Zatim su se najveće kompanije koje prodaju obuću. Adidas, Ribok, Najk, svi su želeli Lebrona da nosi njihove patike na utakmicama, a iako Najk nije bio najveći ponuđač Džejms je odabrao ovaj brend s obzirom da je odrastao sanjajući da nosi njihove patike.
Upravo je Najk najpoznatiji brend koji Džejms promoviše godinama unazad, trenutno je dizajnirano 18 patika sa njegovim potpisom, pored 14 verzija njegovih plej-of patika nazvanih 'Vojnik' i pregršt drugih izdanja.
Ali, to je daleko od jedinog brenda sa kojim je sarađivao tokom igračke karijere, te dok ima tradicionalne ugovore sa kompanijama poput AT&T, Pepsi i Kalm, on takođe poseduje kapital u pet kompanija.
Fenvej Sports Grup
Nedavno je objavljeno da su Džejms i njegov poslovni partner Maverik Karter postali vlasnici Boston Red Soksa (bejzbol tim iz Bostona). To je omogućeno zahvaljujući njihovom ulaganju i partnerstvu u Fenvej Sports Grupi. Džejms takođe ima udela u vlasništvu fudbalskog kluba Liverpul, i sada će biti u mogućnosti da zajedno sa Karterom učestvuje u glavnim odlukama koje donose franšize.
SpringHil Entertejment
SpringHil Entertejment je još jedna kompanija koju poseduje Džejms, i predstavlja njegov ulaz u filmsku industriju. Naziv SpringHil vezuje se za mesto stanovanja u kom je proveo deo svog detinjstva.
Ova kompanija je proizvela filmove poput najnovijeg nastavka kultnog ostvarenja Spejs Džem u kom upravo Džejms igra glavnu ulogu.
Aninteraptid
Kada je novinarka Foks njuza Laura Ingrehem raspravljala o političkim stavovima Džejmsa, svoj govor je završila frazom „ćuti i driblaj“. Taj momenat je pomogao da se podstakne Lebronova sposobnost da kontroliše sopstveni medijski narativ tako što će da stvori medijsku kompaniju. Aninteraptid je platforma na kojoj sportisti mogu da pričaju sopstvene priče. Počela je sa kratkim videima na Tviteru ili Instagramu, a sada je evoluirala u podkaste i dugometražne filmove. Sa sloganom „Više od sportiste“, omogućava atletama da iskažu ko su oni zaista.
Blejz Pica
Džejms je ušao u priču sa picom 2012. godine kada su on i njegovi partneri napravili malu investiciju u brend Blejz Pica. Grupa investitora uložila je oko milion dolara u mali lanac picerija koji je ubrzo eksplodirao.
Sada se može videti kako Džejms s vremena na vreme tvituje o Blejz pici dok njegova investicija u kompaniju i dalje raste. Postojao je čak i video na kom Lebron radi u jednoj ovakvoj piceriji predstavljajući se kao Ron dok je iza šaltera usluživao kupce.
Leder
Ovo je možda poslednje poznato vlasništvo legendarnog košarkaša, ali Džejms i njegov trener Majk Mancijas stvorili su Leder koji predstavlja sportsko nutritivnu kompaniju posvećenu postizanju visokih performansi, odnosno kompaniju koja se bavi prodajom odobrenih suplemenata za dnevnu upotrebu. Zanimljivost je da je u ovom poduhvatu Džejms partner sa legendarnim bodibilderom Arnoldom Švarcenegerom.