„Severni morski put je za 40 odsto kraći od transportne rute kroz Suecki kanal i ima niz prednosti, uključujući i političke. To što je kraći omogućava ne samo da se smanji vreme, nego i troškovi za gorivo, što doprinosi tome da se svede na minimum antropogeno opterećenje životne sredine“, rekao je Korčunov.
On je istakao da Rusija poslednjih godina primećuje pozitivnu dinamiku rasta količine tereta koji se prevozi Severnim morskim putem i razvoja pomorstva. Korčunov dodaje da će to imati pozitivan uticaj na severne teritorije, trgovinu i turizam, a takođe će doprineti povećanju životnog standarda stanovnika Arktika, uključujući autohtone narode.
Kako je rekao ranije ministar za razvoj Dalekog istoka i Arktika Aleksej Čekunkov, najveće azijske zemlje već razmatraju Severni morski put kao na alternativnu preopterećenom Sueckom kanalu. Kako je istakao vicepremijer Jurij Trutnjev, Rusija će učiniti sve da korišćenje Severnog morskog puta bude pogodno, bezbedno, kao i da doprinese smanjenju emisije štetnih materija u okruženje.
Podsetimo, teretni brod „Ever Given“ nasukao se u Sueckom kanalu u martu ove godine i blokirao je taj plovni put na šest dana.
Pročitajte još: