Na posterima platforme za trgovanje kriptovalutama Luno, izlepljenim ove godine na voznim kompozicijama širom mreže londonskog metroa i na londonskim autobusima, prikazan je nacrtani imidž bitkoina i poruka: „Ako pod zemljom vidite bitkoin, vreme je za kupovinu“, u kojoj je upotrebljena igra reči s pojmom "underground" (pod zemljom) koji u engleskom jeziku označava metro.
Agencija za standarde oglašavanja saopštila je danas da ta reklama u sadašnjoj formi ne sme više da se prikazuje, jer je ne upozorava na rizike, prenosi CNBC.
Regulatorno telo je navelo da je primilo četiri žalbe u vezi s tim oglasom, pri čemu se u tri zamera to što se u "reklami ne ukazuje na rizike i ljudi dovode u zabludu", a u jednoj se ocenjuje da oglas iskorišćava neiskustvo ili lakovernost potrošača.
Prema proceni agencije, reklamna poruka „vreme je za kupovinu" može se protumačiti kao poziv na akciju i stvoriti utisak da je ulaganje u bitkoin jednostavno i dostupno.
„Ulaganje u bitkoin je kompleksno, nestabilno i moglo bi da izloži investitore gubicima, što je suprotno utisku koji se stiče iz oglasa da je to ulaganje jednostavno i konvencionalno. Stoga smo zaključili da oglas neodgovorno sugeriše da je uključivanje u bitkoin investicije preko Lune jednostavno i lako", stoji u odluci.
Kompaniji Luno je preporučeno da u budućim marketinškim komunikacijama predoči „dovoljno jasno da je vrednost investicija u bitkoin promenljiva", odnosno da može da pada i raste, i da mora da naglasi da delatnost kompanije i tržište bitkoina nije zakonski regulisano.
Pročitajte još: