„Ovaj pravac će se razvijati, ali mora jasno da se razume da brod nije iglica. Mogućnosti satelitskih grupa i vazdušnog izviđanja omogućavaju otkrivanje svakog broda“, objasnio je Pospelov za Sputnjik.
Prema njegovim rečima, zadatak smanjenja radarskog detektovanja rešava se na razne načine, a najpre, arhitekturom samog broda.
„Naši razarači i raketne krstarice iz prethodnih serija su podsećali na ježa načičkanog desetinama antena. Na korvetama smo prešli na integrisani jarbol. Sve antene su skrivene u nadgradnji“, objasnio je ekspert.
Drugi način da se smanji primetnost je korišćenje kompozitnih materijala i specijalnih boja i lakova, dodao je on.
Pospelov je objasnio da, pored satelitskog izviđanja, lokacija stelt-brodova pomaže da se njegova aktivnost definiše u radio-prenosu. Prema rečima, eksperta, brod ne može stalno da se kreće u režimu radio-tišine.
„Čim neki emitujući uređaj bude uključen, on će biti otkriven pomoću sredstava radio-tehničkog izviđanja“, rekao je on.
Prema rečima Pospelova, niska primetnost je potrebna pre svega kada se brod nađe na meti protivbrodskih navođenih raketa. Međutim, ovaj zadatak se uspešno rešava na druge načine, uključujući uz pomoć sredstava za radio-elektronsku borbu, zaključio je ruski ekspert.
Pročitajte još: