Nemačka auto-industrija „prebolela“ koronu?

Poslovanje nemačkih proizvođača automobila i njihovih dobavljača znatno se poboljšalo u aprilu u odnosu na prethodni mesec. To potvrđuje podatak da je pokazatelj aktuelne poslovne situacije u toj industriji skočio na 21,6 poena sa martovskih 10,7 bodova, dostižući najviši nivo od aprila 2019. godine.
Sputnik
„Proizvođači automobila su prevazišli pad koji su pretrpeli zbog virusa korona“, kaže Klaus Folrabe, šef anketnog sektora u IFO institutu.
Direktori u automobilskoj industriji takođe su povećali očekivanja u pogledu budućeg poslovanja, pri čemu se taj pokazatelj povećao na 24,9 poena u aprilu sa 18,6 poena u martu, navodi se u saopštenju instituta dostavljenom Tanjugu.
„Proizvođači automobila su zadovoljni i porastom tražnje“, dodaje Folrabe, i napominje da je tu indeks skočio sa martovskih 14,4 poena na 36,9 bodova prošlog meseca.
Porasle su, međutim, i neizvršene porudžbine na 43,9 poena u odnosu na 17,5 poena u martu. Shodno tome, u planu je dodatno povećanje proizvodnje, pri čemu je taj indikator napredovao na 47,1 poen sa ranijih 44,6 bodova.
Akteri u nemačkoj industriji automobila takođe očekuju rast izvoznih poslova. Indeks izvoznih očekivanja u aprilu iznosi 30,9 poena naspram 26,9 poena u martu.
Kada je reč o iskorišćenosti proizvodnih kapaciteta, ona se povećala sa 84,2 odsto u januaru na 91,1 odsto u aprilu.
Na pitanje koji su uzroci ograničene proizvodnje, samo 13,7 odsto menadžera je u aprilu navelo kao razlog nedostatak porudžbina u poređenju sa 59,8 procenata u istom mesecu 2020.
Sada čak 60,4 posto kompanija kao glavni problem navodi snabdevanje repromaterijalom u odnosu na samo 5,8 odsto u julu 2020. Nekoliko fabrika električnih vozila najavljuje da će uvesti skraćeno radno vreme zbog nedostatka silicijumskih čipova.
Uprkos dobrom poslovanju, automobilske kompanije planiraju manje zapošljavanje, pa čak i smanjenje radne snage. To je posledica restrukturiranja kroz koje prolazi cela ova industrija. Ambiciozni ciljevi EU u pogledu emisija, primoravaju kompanije u ovom sektoru da ulažu velika sredstva u proizvodnju električnih vozila, koja je, dugoročno, manje radno intenzivna.
Pročitajte i:
Komentar