„Proizvođači automobila su prevazišli pad koji su pretrpeli zbog virusa korona“, kaže Klaus Folrabe, šef anketnog sektora u IFO institutu.
Direktori u automobilskoj industriji takođe su povećali očekivanja u pogledu budućeg poslovanja, pri čemu se taj pokazatelj povećao na 24,9 poena u aprilu sa 18,6 poena u martu, navodi se u saopštenju instituta dostavljenom Tanjugu.
„Proizvođači automobila su zadovoljni i porastom tražnje“, dodaje Folrabe, i napominje da je tu indeks skočio sa martovskih 14,4 poena na 36,9 bodova prošlog meseca.
Porasle su, međutim, i neizvršene porudžbine na 43,9 poena u odnosu na 17,5 poena u martu. Shodno tome, u planu je dodatno povećanje proizvodnje, pri čemu je taj indikator napredovao na 47,1 poen sa ranijih 44,6 bodova.
Akteri u nemačkoj industriji automobila takođe očekuju rast izvoznih poslova. Indeks izvoznih očekivanja u aprilu iznosi 30,9 poena naspram 26,9 poena u martu.
Kada je reč o iskorišćenosti proizvodnih kapaciteta, ona se povećala sa 84,2 odsto u januaru na 91,1 odsto u aprilu.
Na pitanje koji su uzroci ograničene proizvodnje, samo 13,7 odsto menadžera je u aprilu navelo kao razlog nedostatak porudžbina u poređenju sa 59,8 procenata u istom mesecu 2020.
Sada čak 60,4 posto kompanija kao glavni problem navodi snabdevanje repromaterijalom u odnosu na samo 5,8 odsto u julu 2020. Nekoliko fabrika električnih vozila najavljuje da će uvesti skraćeno radno vreme zbog nedostatka silicijumskih čipova.
Uprkos dobrom poslovanju, automobilske kompanije planiraju manje zapošljavanje, pa čak i smanjenje radne snage. To je posledica restrukturiranja kroz koje prolazi cela ova industrija. Ambiciozni ciljevi EU u pogledu emisija, primoravaju kompanije u ovom sektoru da ulažu velika sredstva u proizvodnju električnih vozila, koja je, dugoročno, manje radno intenzivna.
Pročitajte i: