Ono što je bila težnja svake godine u svetu automobilizma ponovilo se i ove godine. Novi modeli skupih vozila rasprodati su, pojedinci su spremni da čekaju šest meseci na nove modele koji koštaju i do 300.000 evra.
Iako nema promocije automobila, popusti i razne vrste poklona očekuju kupce. U udruženju uvoznika nisu optimistični, ali kažu da je situacija kod nas mnogo bolja nego u okruženju.
„Pošto sajma neće biti, vidimo da mnogi brendovi oglašavaju sajamske uslove koji su u ovoj sezoni nešto na šta su kupci navikli. Imamo i usporenu dobavljivost novih vozila zbog zaustavljanja proizvodnje kod pojedinih proizvođača, tako da sam rast prodaje u nekom procentu ne očekujemo“, navodi Aleksandra Graovac, sekretar Udruženja Asocijacije uvoznika vozila i delova, prenosi RTS.
Tržište je živnulo od kako je počeo proces reciklaže, kažu u jedinoj domaćoj fabrici automobile „FCA Kragujevac“. Kupuje se više u prva tri meseca ove godine.
„Tržište ove godine raste u proseku osam odsto, od čega su putnički automobili devet odsto, a komercijalna vozila pet odsto. Kada su fizička lica u pitanju, povećanje prodaje je 38 odsto. Ako pričamo o 2019. godini koja nije imala kovid, rast je 28 odsto. Mnogi bi pomislili da smo izašli iz krize, ali ja to ne mogu da tvrdim jer sajma nije bilo i nije bilo apstinencije u kupovini u prva tri meseca“, ukazuje Boris Čučković iz „FCA Kragujevac“.
I dalje imamo subvencije za električna i hibridna vozila, za šta je odvojeno skoro milion evra.
Čisto električno vozilo ima subvenciju od 5.000 evra, dok hibridi imaju polovinu od toga.
Pročitajte i: