Kloi Žao je tako postala tek druga rediteljka za zlatnom statuetom, a Frensis Makdormand treća glumica u istoriji sa tri Oskara.
Film „Kvo vadis, Aida?“ rediteljke iz BiH Jasmile Žbanić ostao je bez priznanja, a Oskar za najbolji strani film pripao je danskom ostvarenju „Još jedna tura“.
Entoni Hopkins osvojio je svoj drugi Oskar za ulogu u filmu „Otac“ i to 30 godina nakon što je nagrađen za ulogu Hanibala Lektera u trileru „Kad jaganjci utihnu“.
Najbolji sporedni glumac je Danijel Kaluja, nagrađen za ulogu u ostvarenju „Juda i crni Mesija“, dok je njegova južnokorejska koleginica Ju Jung Jun dobila Oskara za najbolju sporednu žensku ulogu u filmu „Minari“.
„Netfliksov“ adut, biografska drama „Mank“ je od 10 nominacija odneo samo dva Oskara i to za najbolju scenografiju i fotografiju.
Prvi Oskar večeri otišao je u ruke Emerald Fenel za najbolji originalni scenario za priču o „Ženi koja obećava“.
Zlatne statuete za najbolji adaptirani scenario za film „Otac“ dodeljene su Kristoferu Hemptonu i Florijanu Zeleru, koji su se uključili uživo iz Pariza.
Nikolas Beker, Džejmi Bakšt, Mišel Kutolen, Karlos Kortez i Filip Blad nagrađeni su za najbolji zvuk u filmu „Zvuk metala“, a najbolje kratko igrano ostvarenje je „Dva udaljena stranca“, za koje su Oskare odneli Trevon Fri i Dezmond Rou.
Oskar za najbolje specijalne efekte otišao je u ruke filmskih „mađioničara“ Endrjua Džeksona, Dejvida Lija, Endrjua Loklija i Skota Fišera za rad na filmu „Tenet“.
Trent Reznor, Atikus Ros i Džon Batist podigli su Oskara za najbolju muziku koju su komponovali za Piksarov film „Duša“ (koji je odneo i priznanje za najbolji animirani film), dok su H.E.R, Dernst Emil i Tiara Tomas nagrađeni za najbolju numeru „Fight For You“ iz ostvarenja „Juda i crni Mesija“.
Iako je ovogodišnja dodela Oskara organizovana u vreme pandemije, crveni tepih nije izostao, ali na njemu nije bilo novinara kao ni obožavalaca.