Šta je bolja kupovina – stariji polovnjak sa manje pređenih kilometara ili noviji sa više?

Jedna od dilema kupaca polovih automobila. Da li bi prilikom kupovine polovnih automobila trebalo da ciljate mlađi, ili onaj stariji, ali sa manje pređenih kilometara?
Sputnik

To je večito pitanje, a odgovor je da stvari nisu tako jednostavne.

Mnogo je faktora koji, uz godište i kilometražu, utiču na vašu odluku kod kupovine polovnjaka.

Na primer, bitno je najpre odrediti koliko ste spremni da potrošite na popravke i održavanje, koja potrošnja goriva vam je prihvatljiva, i koja je to oprema bez koje ne možete?

Lista se nastavlja, međutim, ne trebate da se zaglavite u njoj. Postoje jednostavne smernice koje vam mogu pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas, pa tako i kod pitanja o starosti ili kilometraži.

Ali, šta se zapravo može smatrati malom kilometražom kod starijeg automobila? Uopšteno govoreći, bilo koji automobil koji je prelazio manje od 15.000 kilometara godišnje od svoje proizvodnje može da se smatra vozilom sa malom kilometražom.

Međutim, bitno je ponovo naglasiti da stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili možda su prešli manje od 5.000 kilometara godišnje, što ne znači da oni u sebi imaju još stotine hiljada kilometara vožnje.

Prilikom kupovine starijeg automobila, bez obzira na njegovu kilometražu, važno je saznati što više o istoriji vozila.

Tih prosečnih 5.000 kilometara godišnje moglo bi značiti da je reč o drugom ili trećem automobilu u porodici, koji nikada nije previše pažen, ili da je vožen isključivo na kratkim relacijama, što nikako nije dobro za zdravlje automobila.

Čak i ako je automobil „stajao“ duže vreme, može biti sasvim u redu – sve se svodi na okolnosti.

Sa druge strane, kupovina novijeg automobila sa više kilometara ima svoje izazove.

Noviji automobili imali su manje vremena da bi se prema njima vlasnici loše ophodili, odnosno da bi ih zanemarili, pa se zato često mogu naći u, na prvi pogled, boljem stanju, ali taj sjajni sloj boje i čist enterijer možda skrivaju druge probleme.

Uzmimo kao primer automobil star tri godine sa 60.000 kilometara na satu. To je automobil velike kilometraže, ali tipičan za nekoga ko svakodnevno putuje na posao.

Ukoliko je redovno održavan, problemi ne bi trebalo da postoje. Ali ako je promena ulja izostala samo jednom godišnje, to može prouzrokovati značajne mehaničke probleme koji neće odmah isplivati na površinu.

Od presudne važnosti je informisati se o istoriji automobila koji je u vašem užem izboru.

Važno je da otkrijete kako se tačno postupalo sa automobilom tokom njegovog života, što može biti težak zadatak.

Ipak, postoje brojne internet stranice koje nude usluge provere istorije automobila samo sa poznatim brojem šasije.

Još jedna opcija je nezavisni mehaničarski pregled. Mehaničari će rado pregledati automobil koji planirate da kupite uz minimalnu naknadu. To je mala cena koju treba platiti s obzirom na vrednost kupovine koju ćete obaviti.

Dakle, sve ostaje na vama - uz dodatne provere, obe opcije mogu da budu dobra kupovina, prenosi B 92.

Pročitajte još:

Komentar