Sećanje na šestoaprilsku tragediju: Zašto rukopisi ipak gore

Šta je sve zauvek izgubljeno kao trajno svedočanstvo našeg vekovnog duhovnog trajanja gubitkom Narodne biblioteke na Kosančićevom vencu koja je 6. aprila sagorela do temelja?
Sputnik

Zašto je u  akciji fašista nazvanoj „Strašni sud“ jedna kuća knjiga  bila proglašena za vojni cilj, da li zapuštenost mesta na kom se nalazila svedoči da rukopisi ipak gore  od naše nebrige i nedovoljnim sećanjem – o svemu tome razgovaramo sa istoričarem i nekadašnjim upravnikom NBS Dejanom Ristićem.

Kakva je toga dana bila sudbina sporta, naročito fudbala čije je državno prvenstvo bilo u toku – za Sputnjik otkriva Nebojša Jakovljević, autor knjige „Fudbalska takmičenja Južnih Slovena 1873-1941”.

Da je sećanje na 6. april bio povod brojnih umetničkih manifestacija, posvedočila je i izložba „April 41“ otvorena u Domu vojske, kao i neobična postavka strip-crtača Zografa u Muzeju Jugoslavije.

Vest koja je iznenadila mnoge da je dekretom italijanskog ministra kulture u Italiji, posle stotinu godina, prestala da važi filmska cenzura, za Orbitu kulture komentariše  teoretičar filma i filmski kritičar Božidar Zečević.

Zašto je bilo potrebno deset godina da se napiše knjiga „Agon i melanholija. Život i delo Miloša Crnjanskog“,  posvećena jednom od najvećih srpskih pisaca, pitamo autorku ove kapitalne nedavno objavljene studije Goranu Raičević.

Naš gost je jedan od najpopularnijih glumaca mlađe generacije Nikola Rakočević, koji otkriva šta su u ovom trenutku njegovi najveći profesionalni izazovi.

Sećanje na šestoaprilsku tragediju: Zašto rukopisi ipak gore
Komentar