Kako je rekao, postignut je visok pokazatelj operativnosti i tačnosti gađanja meta u realnom vremenu.
Sagovornik agencije nije precizirao kada su izvedena testiranja, ali je napomenuo da su dronovi „Inohodec“ napadali i novootkrivene mete uz pomoć „Strelca-M“. Takođe je rekao da su informacije o koordinatama meta slale snage kopnenih jedinica putem komunikacionih kanala do kontrolne tačke i više komande u realnom vremenu.
Prema rečima izvora, kopneni izviđači uz pomoć uređaja sistema „Strelac“ otkrivaju metu, prikazuju je na pozadini elektronske mape na tabletu, ukazujući na parametre i tačne koordinate. To može biti tenk, gomilanje oklopnih vozila ili žive sile, artiljerijski položaj, komandno mesto i drugo, objasnio je izvor.
Kako je precizirao, podaci o meti se prenose putem zaštićenog komunikacionog kanala do relevantnih kontrolnih tački, koji zadatak uništavanja objekta poveravaju najbližem slobodnom udarnom dronu.
„Takođe je isprobana i opcija sa prenosom tačnih koordinata meta neposredno na kopnenu kontrolnu tačku udarnim dronovima sa automatskim prikazom cilja na elektronskoj mapi terena operatera bespilotne letelice“, dodao je sagovornik agencije.
Izvor je dodao da „Strelac-M“ još uvek ne dozvoljava direktno upravljanje borbenim dronovima i da se operater bavi time.
„Međutim, u perspektivi, kada se postigne dovoljan nivo automatizacije domaćih bespilotnih letelica, moguće je da će kompleks 'Strelac' ili njegove verzije omogućiti kopnenim snagama da direktno osiguraju prenos podataka o meti za udarne dronove“, objasnio je on.
Ruski ministar odbrane Sergej Šojgu je ranije izjavio da „Strelac“ omogućava gađanje meta u gotovo realnom vremenu, 8-12 minuta nakon njihovog detektovanja.
„Inohodec“, poznat i kao „Orion“, spada u klasu dronova sa letom srednje visine i sa dugim trajanjem leta. Može da ostane u vazduhu do 24 časa sa maksimalnom visinom od oko osam hiljada metara. Dron je težak 1.100 kilograma, nosivost mu je 250 kilograma.
Projekat je započet 2011. godine na zahtev Ministarstva odbrane Rusije. Prvi prototip je napravljen još 2015. godine, a ispitivanja su započeta 2016. godine. Verzija za izvoz je predstavljena na aeromitingu MAKS-2017.
Pročitajte još: