Vučić se tokom obilaska gradilišta interesovao kada će Rusi, koji izvode radove na toj deonici, početi da grade i najmoderniji Dispečerski centar za upravljanje srpskim prugrama, a direktor RŽD Internešnel u Srbiji Mansurbek Sultanov najavio je će ugovor za prvu fazu projekta biti zaključen u junu i da će fizički radovi krenuti u septembru.
Sultanov je kazao da će ceo projekat Dispečerskog centra, koji ima više faza, biti završen do kraja 2023. godine, kada će se iz novog centra u Makišu pokrivati cela mreža sprskih pruga.
Vučić je istakao da će novi Dispečerski centar biti od presudnog značaja za razvoj srpskih železnica, pošto će se tako ostvariti potpuna kontrola nad želzničkim saobraćajem.
"Imaćemo veću uštedu i sigurnost, znaćemo koje pruge i vozovi su zauzeti, imaćemo punu kontrolu", naglasio je Vučić.
Predsednik je tom prilikom prisustvovao i polaganju koloseka kod Beške, a direktor kompanije RŽD Internešnel Sergej Pavlov mu je rekao da to radi mašina koja je veoma brza u polaganu pruge i nazvao je "ruskim Ferarijem".
Obilasku radova je prisustvovao i ambasador Rusije Aleksandar Bocan Harčenko.
U okviru deonice Stara Pazova-Novi Sad gradi se i tunel Čortanovci za dva smera ukupne dužine 2,2 kilometra, kao i vijadukt od tri kilometra.
Izgradnja brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada počela je 2017. godine, a ukupna vrednost radova je nešto veća od 580 miliona dolara.
Na toj deonici ukupno će biti izgrađeno 28 objekata, među kojima su galerije, nadvožnjaci, podvožnjaci, pothodnici, vijadukti i mostovi.
Radovi na brzoj pruzi trenutno se obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometrara na kojoj rade kineske kompanije CCCC i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešenel.
Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd - Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometara.
Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren izmedu Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put".
Pruga se neće ukrštati sa putevima, a od Beogada do Novog Sada moći će da se stigne za manje od pola sata.