Poslednji sati zajedničkog života porodice Milošević: Drama koja je promenila i Srbiju

Hapšenje Slobodana Miloševića i drama koja prati poslednje sate zajedničkog života članova njegove porodice, posle dvadeset godina ponovo je na ekranima: ovoga puta kao TV serija „Porodica“ reditelja Bojana Vuletića.
Sputnik

Dramatičnost koju su svojevremeno, u direktnom televizijskom prenosu, stvarali dugi pregovori o predaji kao i danonoćne straže predsednikovih simpatizera i pristalica ispred vile Mir, u seriji je dodatno pojačana i mnoštvom likova prepoznatljivih sa tadašnje političke scene.

Hapšenje kontroverza koju prate pomešana osećanja

Scenarista i reditelj serije Bojan Vuletić (iza kojeg stoje ostvarenja poput „Rekvijem za gospođu J.“, „Praktičan vodič kroz Beograd sa pevanjem i plakanjem“), za Sputnjik otkriva zašto je ovoga puta izabrao temu koja i dalje izaziva burne reakcije.

„Kao i većina ljudi, i ja sam hapšenje Slobodana Miloševića pratio na televiziji. To su bila pomešana osećanja, svest i spoznaja da se nešto završava, ne znajući šta će biti posle toga. Ove godine navršava se dvadeset godina od čuvene akcije hapšenja Miloševića, što i dalje predstavlja kontroverznu temu o kojoj se govori sa dosta emocija. Moj je utisak da je dvadeset godina ipak dovoljna vremenska distanca da se ovoj i sličnim temama ipak pristupi na trezveniji način“, kaže za Sputnjik reditelj Bojan Vuletić.

Poslednji sati zajedničkog života porodice Milošević: Drama koja je promenila i Srbiju

Slobodan Milošević - heroj ili antiheroj

U seriji „Porodica“ pod opsadom policije, novinara i demonstranata, porodica Milošević i njihovi prijatelji i sar adnici, nalaze se u vili Mir na Dedinju, bez ikakve kontrole nad situacijom, a nepredvidive ljudske reakcije izlaze na površinu. Pitanje koje se prirodno nameće jeste način na koji su Slobodan Milošević, Mira Marković i ljudi oko njih u takvoj situaciji portretisani. Za reditelja ove serije, događaj hapšenja Miloševića već tada imao je elemente šekspirovske tragedije.

„Kroz dramatičnu, talačku situaciju koja se dešava tokom 72 sata predstavljene su ljudske reakcije Slobodana Miloševića, Mire Marković i njihove porodice koje na metaforički način odražavaju i to kako je izgledalo deset godina njihove vladavine“, tvrdi on.
Poslednji sati zajedničkog života porodice Milošević: Drama koja je promenila i Srbiju

U suprotnosti sa činjenicom da smo kao društvo deset godina živeli u vanrednom stanju, ne znajući šta nas već sledeće nedelje čeka, ova četvoročlana porodica ne veruje da im se bliži kraj. Njihove su reakcije nepredvidive, instinktivne, ljudske. Otuda i serija prevazilazi dnevna politička dešavanja i ukazuje na savremeni trend u svetskoj serijskoj produkciji da se objektivno, nepristrasno, po ugledu na stvarne likove, stvore fiktivni.

„Sve velike savremene serije svetskog tipa izazivaju velike reakcije i u njihovim, lokalnim javnostima. To su normalne stvari koje mi kao društvo moramo da prihvatimo s obzirom na to da se ugledamo na savremena društva. Ukoliko hoćemo da budemo deo Evrope i sveta, vreme je i da se kod nas pojavljuju projekti koji obrađuju savremene teme i teme iz bliže istorije,“ smatra Vuletić.

Boris Isaković kao Sloba, Mira Karanović kao Mira Marković

Uloga Slobodana Miloševića poverena je Borisu Isakoviću, Mira Karanović tumači Miru Marković, Svetozar Cvetković je Vojislav Koštunica, Milan Marić je Čeda Jovanović, Uliks Fehmiu Zoran Đinđić, a Vuk Kostić Legija. Tu su i Mima Karadžić u ulozi Nebojše Pavkovića, Katarina Žutić kao Slavica Đukić Dejanović, Radovan Vujović kao Vladimir Beba Popović...

Poslednji sati zajedničkog života porodice Milošević: Drama koja je promenila i Srbiju

Pri odabiru glumačke ekipe, fizički izgled nije bio presudan, zbog čega je Boris Isaković tokom snimanja nosio tešku masku koja mu je pomogla da se pored glume i fizički približi liku Slobodana Miloševića.

„Bez obzira na lične sklonosti i stavove, glumci su morali da prihvate ideje likova koje tumače. Njihov zadatak bio je da budu uverljivi i da ih brane, ma koliko oni bili kontroverzni ili u potpunoj suprotnosti sa njihovim bićem“, navodi Vuletić.
Poslednji sati zajedničkog života porodice Milošević: Drama koja je promenila i Srbiju

On dodaje da je Vuk Kostić koji tumači lik Milorada Ulemeka Legije tendenciozno izabran za ovu ulogu upravo zbog svog „fizikusa i habitusa“.

„Želeo sam da radim sa Vukom jer je on izuzetan glumac koji apsolutno ima širinu i jačinu, ne samo za lik Legije. On ima izuzetnu sposobnost transformacije, uverljivost i autentičnost koja pleni“, smatra Vuletić.

Poslednji sati zajedničkog života porodice Milošević: Drama koja je promenila i Srbiju

Porodica kao i svaka druga porodica

Istražujući biografske knjige, intervjue, izjave i sve što je u vezi sa ovim događajem, autori serije otvorili su vrata porodičnog doma Slobodana Miloševića koji se, za vreme njegove vladavine, malo izlagao javnosti.

„Iz današnje pozicije i svega što smo devedesetih godina imali prilike da doživimo, odnosi u porodici Milošević mogu nam izgledati apsurdno ili zanimljivo. Međutim, to je porodica kao i svaka druga. Jedini problem je što su oni na vlasti i što su se mnoge odluke donosile u kući“, ističe reditelj.

Poslednji sati zajedničkog života porodice Milošević: Drama koja je promenila i Srbiju

Iako zasnovana na do sada poznatim činjenicama, autentičnim snimcima, javno dostupnim informacijama i svedočenjima, u seriji „Porodica“ čijih će pet epizoda biti emitovano od 29. marta na Superstar TV i RTS1, pojavljuju se i likovi koji su izmišljeni, kao i scene koje su rezultat pretpostavke, kreativne obrade i umetničke slobode.

Reditelj Bojan Vuletić ukazuje i na to da je gradeći likove i priče oko Miloševićevih, kroz jednu porodicu zapravo oslikao stanje u našem društvu:

„U simboličkom smislu, mi pričamo o porodici koja je uticala na sudbine mnogih porodica, ne samo kod nas, već u celom regionu“.
Komentar