Haos na nemačkoj granici: Vozači kamiona iz Srbije čekaju i po 15 sati na PCR test /foto/

Prevoznici iz Srbije, ali i čitave Evrope imaju velike probleme na ulasku u Nemačku, a naši vozači kamiona provode sate na snegu i niskim temperaturama čekajući testiranje i rezultate na nemačkoj granici. Neki vozači čekali su i po 15 sati na PCR test na nemačkoj granici.
Sputnik

Problemi  su nastali kada je Nemačka uvela nove mere za ulazak u zemlju koje podrazumevaju obavezno PCR testiranje i za sve vozače kamiona koji su boravili ili prolazili kroz Češku, Slovačku i delove Austrije, što do sada nije bio slučaj, čak ni tokom vanrednog stanja u martu prošle godine. Zbog toga naši vozači satima čekaju testiranje i rezultate, kako bi mogli da stignu na destinaciju u Nemačkoj, objavila je Privredna komora Srbije. 

Kakvi uslovi važe na granici sa Nemačkom, najbolje ilustruje primer vozača iz Srbije sa slovačko-nemačke granice, koji je u utorak u 14 sati stao u red za testiranje, a testiranje je završio posle gotovo 15 sati, u sredu u 4.30.

Zbog uvođenja novih mera koje prete da blokiraju transport ne samo iz Srbije već i čitave Evrope, predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež uputio je pismo nemačkom državnom sekretaru u Ministarstvu saobraćaja i digitalne infrastrukture Štefanu Bilgeru u kome traži razrešenje ove situacije zbog koje trpe i mnoge druge zemlje Evrope.

​„Poslednja mera koju je uvela Republika Nemačka, a koja se odnosi na sva lica koja ulaze u Nemačku (uključujući i profesionalne vozače) koja su boravila ili prolazila kroz Slovačku i Češku i deo Austrije, a kojom se uvodi obaveza registracije i dostavljanje negativanog testa na kovid-19, u nekim slučajevima upućivanje u karantin, dovela je do izuzetno komplikovane situacije i velikih zastoja u transportu robe ka Nemačkoj“, navodi Čadež.

Nemačka produžila mere zatvaranja do 7. marta /video/

On ističe da su „slike sa granica, redovi u kojima stotine vozača stoje više sati po izuzetno lošem vremenu, čekajući na testiranje zaista zabrinjavajuće“.

„Na ovaj način izloženi su većem riziku od zaražavanja nego kada su bili u svojim kabinama kamiona. Tokom čitave pandemije, koja traje već teških godinu dana, profesionalni vozači su bili izuzeti od svih mera restrikcije. I upravo to je doprinelo da u teškim okolnostima, ne dođe do zastoja u snabdevanju robom. Transport robe, kao žila kucavica svake privrede, ne sme stati, i on se odvijao u svim uslovima“, navodi Čadež.

Predsednik PKS podseća na preporuke o koordiniranom pristupu država članica EU na restriktivnu slobodu kretanja u Uniji izazvanu pandemijom kovid-19 od 28. januara.

„Savet EU je još jednom stavio akcenat svojih preporuka i na same transportne radnike. Nadamo se da će Nemačka pronaći načina da razmotri preporuke Saveta EU u delu koji se odnosi na izuzimanje transportnih radnika od zahteva koji se odnose na karantin i obavezan negativni PCR test, uz dokaz o negativnom brzom antigen testu. Na ovaj način dodatno bi se osnažilo neometano funkcionisanje Zelenih koridora EU i snabdevanje jedinstvenog tržišta EU“, navodi Čadež.

Pročitajte još:

 

Komentar