Kako je „Dara iz Jasenovca“ postala žrtva sukoba politike i umetnosti?

Zašto nije iznenađen činjenicom da je njegov film izostao sa liste nominovanih za nagradu Oskar i kako je znao da je politički napad na film zapravo bio poljubac smrti i kraj svake priče o nagradama – za „Orbitu kulture“ objašnjava reditelj „Dare iz Jasenovca“ Predrag Gaga Antonijević.
Sputnik

Da li je širi izbor za nagradu „Oskar“ (za ostvarenje sa stranog govornog područja) očekivan i zbog čega taj izbor odgovara onome što se prepoznaje kao kriterijum i politika dodele „Oskara“ od samog nastanka nagrade – razgovaramo sa Nevenom Daković, teoretičarkom filma i profesorkom na FDU.

Pisac Vladimir Pištalo, kojeg je Vlada Republike Srbije imenovala za vršioca dužnosti upravnika Narodne biblioteke Srbije za Sputnjik otkriva kakvim sve izazovima ide u susret, ali i da jedan od njih nesumnjivo biti pokušaj postizanja dogovora sa Vašingtonskom bibliotekom o ukidanju prakse kategorizovanja srpskih knjiga kao hrvatske literature.

Da li zaista stoje iza slogana „portal za koji pišu najbolji pisci i novinari – ako niste zaboravili da čitate“ i zašto veruju da je kultura najpolitičkiji front - pitamo urednike novog Oko portala, Gorislava Papića  i Nebojšu Grujičića.

O čemu govori nedavno premijerno prikazani film „Jedini izlaz“ debitantsko ostvarenje Darka Nikolića, saznajemo od reditelja i jedne od njegovih protagonista, glumice Danice Maksimović.

Ko su gaučosi, po čemu su poznati i šta im je donelo svetsku popularnost, pitanja su na koja odgovore nudi  izložba „Ilustrujući Martina Fjera“, o kojoj razgovaramo sa Mladenom Savkovićem iz instituta „Servantes“, u čijoj je galeriji izložba otvorena.

O važnosti postojanja ukrštenih umetničkih rezidencija iz oblasti stripa u Francuskoj i Srbiji, a povodom nedavno otvorenog konkursa – razgovaramo sa Branislavom Glumcem iz Francuskog instituta u Srbiji. 

Kako je „Dara iz Jasenovca“ postala žrtva sukoba politike i umetnosti?
Komentar