Već se nazire izgled novog mosta preko Save /foto/

Radovi na novom mostu preko Save kod sela Mačvanski Pričinović na budućem autoputu i brzoj saobraćajnici Ruma-Šabac-Loznica, napreduju planiranom dinamikom uprkos epidemiji i hladnom vremenu.
Sputnik

Dvestotinak građevinara uz pomoć dizalica, miksera, mašina za pobijanje šipova, barži i druge mehanizacije svakodnevno na savskoj vodi i u priobalnom delu reke vredno grade stubove budućeg mosta.

Čitava konstrukcija sastoji se iz tri dela, most i pristupni delovi, a biće duga oko 1,5 kilometara.

Dužina samog mosta preko Save između poslednjih stubova na suvom na jednoj i drugoj obali biće oko 600 metara, a na tom delu reka je široka više od 300 metara.

Azerbejdžanska komapnija "Azvirt" koja rukovodi radovima i domaći podizvođači prilično su napredovali na desnoj, sremskoj obali u blizini Sremske Mitrovice.

Tamo se može izbrojati dvadesetak izgrađenih stubova, a preko nekih od njih su postavljene skele i oplata za izlivanje betonske pristupne konstrukcije desne saobraćajne trake, preneo je Tanjug.

Već se nazire izgled novog mosta preko Save /foto/

Nešto dalje, na obali Save podignut je betonski stub pored koga iskusni zavarivači prave armaturu jednog od šipova koji će nositi stub u vodi.

Njihove kolege su na barži udaljenoj pedesetak metara odatle formirale pravougaonu čeličnu oplatu u vodi u koju će biti ulivene tone betona za prvi noseći stub mosta sa sremske strane.

Radnici i mašine na druge dve barže na sredini Save u nadošloj reci pripremaju izgradnju sledećeg stuba.

Uprkos hladnom vremenu i obimnom poslu, fotoreporter i snimatelj Tanjuga izmamili su osmehe zavarivača za uspomenu sa ovog značajnog gradilišta.

Radi se vredno i sa druge, mačvanske strane gde je posao startovao nešto kasnije, ali se odvija po predviđenoj dinamici.

Iz pravca Šapca su do sada pobijeni gotovo svi šipovi, pa će nakon toga uslediti izlivanje betonskih stubova.

Čitava deonica budućeg auto-puta i brze saobraćajnice od Rume preko Šapca do Loznice biće duga 77 kilometara, a vrednost radova planirana je na 467,5 miliona evra.

Već se nazire izgled novog mosta preko Save /foto/

Kada bude završena povezivaće Mačvu sa Sremom, a u budućnosti i sa Bačkom, jer će naredne godine početi izgradnja Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume.

Prema planu, deonica od Rume do Šapca u dužini od 21 kilometra biće izgrađena kao autoput, dok će 55 kilometara od Šapca do Loznice činiti brza saobraćajnica.

Most preko Save je građevinski najzahtevniji i najskuplji deo budućeg auto-puta kojim će se od Beograda do Šapca stizati za 40 minuta,a do Loznice za nešto više od sat vremena.

Saobraćajnica je od velike važnosti i za razvoj privrede ovog dela Srbije, jer je saobraćajna logistika jedan od ključnih elemenata prilikom donošenja odluka investitora da ulažu u nekoj regiji.

Komentar