Švajcarski tiražni list „Blik“ objavio je vest o neuspelom pokušaju plasiranja energetskog pića „Shqip king“ (albanski kralj) sa logom u vidu ruku koje pokazuju dvoglavog orla na švajcarsko tržište.
Naime, piće se na kratko našlo na policama prodavnica velikog trgovinskog lanca „Špar“ u Švajcarskoj, ali je uklonjeno zbog simbola dvoglavog orla, koji se može tumačiti negativno i nije u skladu sa neutralnom politikom, pa i samim tržištem Švajcarske.
Plasiranje tog energetskog pića osmislio je izvesni Markus Brun iz Lucerna, sa idejom da bi mogao da „osvoji“ svet.
Piće se moglo kupiti u više desetina prodavnica „Špara“, a sada ga je lanac uklonio sa svojih polica, navodi „Blik“.
List podseća da su švajcarski reprezentativci Džerdan Šaćiri, Granit Džaka i Štefan Lihtenštajner 22. juna 2018, na Svetskom fudbalskom prvenstvu u Rusiji, na utakmici protiv Srbije pokazali rukama dvoglavog orla.
Brun je svoje piće sa logom dvoglavog orla zaštitio dva meseca pre ove utakmice, i rekao je „Bliku“ da je imao pravu sreću.
U međuvremenu njegova radost je nestala, jer je zbog pandemije virusa korona otkazano mnoštvo festivala, barovi mesecima ne rade, usled čega je pala prodaja.
Uspeo je da u 25 prodavnica „Špara“ „ubaci“ svoj proizvod u regionu Lucerna, Sen Galena i Ciriha.
Međutim , ističe „Blik“, ovaj proizvod se nije svideo svim kupcima.
Došlo je do reklamacija i centrala „Špara“ u Gosauu je internim pismom svim svojim partnerima i šefovima poslovnica napisala da „pojedine filijale imaju zasebno nabavljene proizvode „Šip King“, čiji logo ima škakljivu simboliku“, preneo je Tanjug.
„Ruke sklopljene u simbol dvoglavog orla podsećaju na slavlje gestom dvoglavog orla švajcarskih reprezentativaca albanskog porekla na utakmici protiv Srbije 2018, kada je došlo do velikih nemira i potom upozorenja i novčanih kazni igrača od strane FIFA. Od tada je tamo taj gest zabranjen“, piše „Špar“.
Kompanija potom ističe da je, pošto sklopljene ruke u obliku dvoglavog orla i dalje sadrže konfliktni potencijal, deluju provocirajuće i vode nesporazumima, doneta odluka da se taj proivod sa škakljivim logom odmah ukloni iz svih filijala.
Brun je izrazio žaljenje zbog ove odluke, jer navodi da je sa „Šparom“ već bio u razgovorima da širom Švajcarske prodaju njegov proizvod.
Na upit „Blika“, „Špar“ je objasnio da „Šip king“ nije zvanični artikal ovog lanca i da tako nikada nije bio na listi „Špar Handels AG“.
„Taj proizvod je bio samo u pet franšiza u regalu i to na kratko vreme. Pošto je simbolika na proizvodu negativna i ne doprinosi neutralnosti, jednakosti i ujedinjenju svih, proizvod je uklonjen“, objašnjava kompanija.
Pročitajte još: