Zakon je podržalo 276 parlamentaraca od potrebnih 226. Unutrašnji rečni plovni putevi Ukrajine uključuju reke Dunav, Dnjepar i Dnjestar.
„Zabranjen je ulazak u unutrašnje plovne puteve Ukrajine: brodovima koji plove pod zastavom države-agresora; brodovima koji pripadaju državljanima države-agresor ili poslovnim subjektima registrovanim na teritoriji države-agresora, ili fizičkim i pravnim licima prema kojima su uvedene specijalne ekonomske i druge restriktivne mere (sankcije) u skladu sa Zakonom Ukrajine o sankcijama“, navodi se u tekstu zakona.
U januaru 2015. godine Rada je usvojila izjavu kojom se Ruska Federacija naziva „zemljom-agresorom“. Rusija negira optužbe ukrajinske strane i naziva ih neprihvatljivim. Moskva je više puta izjavljivala da nije strana u unutrašnjem ukrajinskom sukobu i da je zainteresovana da Kijev prevaziđe političku i ekonomsku krizu.
Prema rečima ministra za infrastrukturu Ukrajine Vladislava Kriklija, usvajanje ovog zakona omogućiće oživljavanje najjeftinijeg i ekološki najprihvatljivijeg načina isporuke robe – rečnog prevoza – i stvoriti efikasnu rečnu logistiku. Ministar smatra da će novi zakon povećati promet robe na 30 miliona tona godišnje sa ekonomskim efektom za državu od 13-16 milijardi grivna (450-565 miliona dolara) godišnje, poboljšati konkurenciju na tržištu, povećati investicije i otvoriti radna mesta.
Dokument predviđa osnivanje državnog fonda za razvoj unutrašnjih plovnih puteva kako bi se obezbedilo odgovarajuće tehničko stanje brodova.
Novi zakon takođe podrazumeva stimulisanje brodogradnje i obnavljanje preduzeća, uvođenje slobodnog prolaska kroz ustave i delimično izuzeće brodova za unutrašnju plovidbu od plaćanja taksi u morskim lukama.
Dokument još treba da potpiše predsednik Ukrajine. Planirano je da zakon stupi na snagu 1. januara 2022. godine, a jedan broj članova ovog zakona – tri godine od dana objavljivanja dokumenta.
Pročitajte još: