Stanko Crnobrnja: Bauk opet kruži Evropom /foto/

Bauk kruži Evropom i to duže vreme. Strah, sumnja i grčevita želju da oni nestanu, predstavljaju današnju neman,  lice današnjeg bauka, kaže Stanko Crnobrnja, reditelj, scenarista, publicista i profesor koji je, sa Sandrom Malić, autor izložbe „Bauk kruži Evropom“ u Galeriji B2.
Sputnik

Od Marksa do sveopšteg bauka

„Mi smo stalno u strahu od svega što nam se dešava, od sumnji da li ćemo uopšte preživeti, stalno u želji da se stvari nekako vrate u normalu“, objašnjava Crnobrnja za Sputnjik. Zato su se svi mobilisali da taj sveopšti bauk nekako preokrenu u nešto drugo.

Ovaj ugledni stvaralac objašnjava da je, zajedno sa Sandrom Milić, krenuo od Marksovog „Manifesta“ i njegove čuvene prve rečenice. Cilj je bio započeti veliku eksperimentalnu digitalnu akciju slikanja predmeta, koja je rezultirala radovima velikih formata.

Stanko Crnobrnja: Bauk opet kruži Evropom /foto/

„Dovijalac“ podiže moral

„Imamo 28 izloženih fotografija od kojih 13 ima imena. Ta imena predstavljaju vrstu formule, objašnjenja. Na primer, imamo sliku koja se zove „Dovijalac“. To je stara naša reč, izašla iz upotrebe, koja označava osobu  koja je u stanju da svaku tešku situaciju ili problem  razreši upotrebom inteligencije. I to je narod davno shvatio. Druga je „Amigdala“ –  centar u mozgu posvećen samo emocijama i samoosećajnosti. Tih 13 tačaka u galeriji predstavlja energetsku zonu koju smo namenili publici da joj podignemo moral da, kada uveže svih 13 objašnjenja, stekne neku vrstu snage da se odupre ovome bauku“, napominje Crnobrnja.

Stanko Crnobrnja: Bauk opet kruži Evropom /foto/

Za neobični „likovni obrt“ koji će posetioci osetiti na izložbi, budući da se strah i sumnja slikaju snažnim, „vrištećim“ bojama, Crnobrnja kaže da je brižljivo osmišljen.

„Mi nismo krenuli u interpretaciju straha i sumnje, već u istraživanje kako da stvorimo energetski sastav koji bi gledaocima, kad dođu, mogao da podigne moral. Otuda te ultra aktivne boje u kojima dominira crvena, otuda i veliki format fotografija, jer dozvoljava publici da uroni u izložbu. To više nisu poređane slike, već ambijent koji deluje sa svih strana na onoga ko se nađe u centru galerije“, otkriva Crnobrnja.

 

 

Komentar