Performansom „Nula“ otvoren Bitef -Prolog

Performansom savremenog cirkusa „Nula“, u produkciji Cirkusfere na Skveru Mire Trailović u Beogradu večeras je otvoren Bitef - Prolog.
Sputnik

Uzbudljiv i akrobatski zahtevan performans koji govori o zajedništvu, saosećajnosti, izazovima kolektiva i pojedinaca u doba pandemije virusa kovid 19, oduševio je publiku koja je dugačkim aplauzom nagradila protagoniste ove pozorišne intervencije u prostoru.

Umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica naglasio je na otvaranju Bitef - Prologa da će trodnevni program dati uzorak publici šta će Bitef festival biti sledeće godine kada će održati njegovo 54. i 55 izdanje festivala.

Performansom „Nula“ otvoren Bitef -Prolog

„Odluka da se 54. Bitef odloži je racionalna, jer je organizovanje međunarodnog događaja ovog tipa, gotovo onemogućeno u doba pandemije. Ipak odlučili smo da Bitef u nekoj formi ipak postoji. Bitef je festival avangardnog pozorišta, pa smo odlučili da i u ovim okolnostima budemo avangardni i obezbedimo održavanje dela programa“, kazao je Medenica i dodao da je Bitef uvek bio agora društvenog preispitivanja koji je pokretao značajna pitanja kulture.

„Odlučili smo da plamen Bitefa sačuvamo u doba korone“, kazao je Medenica.

Festival je svečano otvorila Vere Konjović čija je knjiga „Čekajući Bitef“, posvećena tradicionalnom programu „Bitef na filmu“.

Potom je usledilo izvođenje predstave „Dolina Jeze“ u režiji Štefana Kegija, u koprodukciji čuvenog Rimini Protokola i minhenskog Kameršpilea u Bitef teatru.

Robot je jedni protagonista te predstave.

Do 14. septembra, u Bitef teatru i na Skveru Mire Trailović u Beogradu, pod sloganom „Na ivici budućnosti“, publika će moći da prisustvuje pozorišnim predstavama, stručnim i naučnim tribinama i raznovrsnom pratećem programu, prenosi Tanjug.

U glavnom programu Prologa našla se predstava „Biti Arijela F“ u produkciji Teatara Vidi, realizovane u koprodukciji sa kompanijom autora Simona Sena, vizuelnog umetnika iz Ženeve.

U predstavi glavni lik na internetu kupuje digitalnu repliku ženskog tela, „da bi se potom zainteresovao za pravu osobu čije digitalno telo poseduje i počeo da je istražuje, analizirajući psihološke, rodne, pravne i druge aspekte ovog fenomena“.

Pročitajte još:

Komentar