Fizička distanca u avionu donosi skuplje karte?

Mere Evropske unije o putovanju avionima tokom pandemije koronavirusa uključuju nošenje zaštitnih maski i od strane osoblja i od strane putnika. Ostale mere, poput fizičkog distanciranja, još uvek nisu u potpunosti potvrđene, to bi moglo drastično da poveća troškove putovanja, i tako ugrozi i avio-prevoznike i putnike.
Sputnik
Jedan putnik bi zauzeo sedam sedišta u avionu: Evropske avio-kompanije protiv distanciranja

Mere i saveti su jasni, maske su obavezne, stavljaju se čim stupite na aerodrom, skidate kad stignete na odredište. Ovakva mera je neophodna kako bi se sačuvali životi, i kako ne bi došlo do cirkulisanja virusa. Izuzetak od ovog pravila su deca mlađa od šest godina, prenosi B92.

Osim toga, maske moraju da se menjaju svaka četiri sata iz higijenskih razloga, pa EU savetuje putnicima da ponesu dovoljno maski sa sobom, prenosi Tumagazin.

EU još savetuje da jedno sedište u redu treba da ostane prazno i da se pravilo o distanci poštuje što je više moguće, dok bi usluga u avionima trebalo da bude svedena na apsolutni minimum.

IATA, Međunarodno udruženje za vazdušni saobraćaj, odbacuje zahteve za održavanjem fizičke distance i upozorava na neminovno povećanje troškova. Uvođenje obavezne distance u avionima između putnika bi bitno promenilo ekonomiju vazduhoplovstva, a rezultat bi bio znatno skuplje avionske karte koje bi direktno ugrozile i avio-kompanije, posebno niskotarifne, i putnike.

 

 

Komentar