Otkriveno ko je postavio raspeće Isusa Hrista na banderu

Pošto je jutros na jednom novobeogradskom stubu sa video-kamerama osvanulo raspeća Isusa Hrista, sprovedena je akcija komunalne policije za njegovo uklanjanje i istraga. A javnost i građani su se pitali ko je ovu instalaciju postavio i zašto. Ispostavilo se da je autor ulični umetnik pozntatiji kao Pijanista.
Sputnik

Ulični umetnik Anrej Josifovski najnovijim radom podigao je javnost na noge, i to ne samo kulturnu. Njegova instalacija od kartona sa likom razapetog Isusa Hrista u zlatnoj boji, u natprirodnoj veličini, nazvana „Nova vera”, postavljena je noćas na uglu ulica Ivana Ribara i Jurija Gagarina na stub pod kamerama za video-nadzor i skinuta je samo nekoliko sati kasnije, piše portal Nova.

Na raskrsnicu gde je instalacija postavljena prvo je jutros došla komunalna milicija, a zatim i nekoliko patrola redovne policije, sa forenzičarima, kako bi se utvrdilo ko je autor. Pijanista je i ranije svojim radovima izazivao pažnju, ali se čini da njegovi radovi nikada do sada nisu ovako odjeknuli.

„Zovu me od jutros sa svih strana, stiglo mi je i nekoliko poruka u kojima piše: ’Znali smo da si to ti‘. Mogli su iz policije da pitaju ljude koji prate moj rad na društvenim mrežama. Oni bi im rekli čiji je, umesto što angažuju forenziku“, kaže Pijanista.

Ulični umetnik ističe da njegov rad nije nikakvo bogohuljenje, niti direktno ima veze sa religijom.

„Vernik sam, ali to nema veze sa ovim radom. Ovo je ukazivanje na sasvim drugi problem. Poznato je da se izraz ’razapeti na krst‘ odnosi na nevinog čoveka. Posebno mi je zanimljivo da je na lice mesta došla i forenzika. Policija ima nerešena ubistva, a radi forenziku na mom radu“, ocenjuje on.

Rad je nastao sa drugačijom idejom, objašnjava umetnik.

„Ideja je bila da se ljudi pokrenu na razmišljanje. Moglo bi se reći da je to uspelo. Poenta je bila da postavim rad “Nova vera” baš ovako, da ukažem na to da nas kamere prate svuda, da sad više nema razlike između privatnog i javnog prostora“, navodi Pijanista.

„Ja sam izabrao ovu raskrsnicu jer je stub na kojem je postavljena kamera u obliku krsta. Ali to ne znači i da je to jedino značenje ovog rada. Kvalitet rada i jeste u tome da svako može da mu pronađe novo značenje. Izuzetno mi je drago da na ovim prostorima umetnici još pokreću na razmišljanje“, zaključuje Andrej Josifovski Pijanista.

Komentar