Kako će stranke organizovati kampanju ako bude zabrana okupljanja? I može li tako specifična kampanja uticati na rezultat izbora? Evo kako su na ova pitanja odgovarali politički akteri koji izlaze na izbore.
Marija Obradović, potpredsednica SNS:
„Kada je SNS u pitanju i planovi za predstojeću kampanju, držaćemo se svih pravila, to jest, sačekaćemo prvo ukidanje vanrednog stanja. Tek nakon toga ćemo moći da pričamo o detaljima. Ono što je sigurno, strogo ćemo se pridržavati pravila struke i njihovih saveta. Jer, važno je da zaštitimo i glasače i aktiviste koji će sprovoditi kampanju. Ovo je period u kome još važi pandemija u našoj zemlji. Tako da, nešto na čemu ćemo neprekidno insistirati je — maksimalan oprez.“
Miloš Jovanović, predsednik DSS, lider pokreta Metla:
„U ovakvim okolnostima kampanja prvenstveno mora biti medijska. Znači, ono što nećemo moći da uradimo na terenu, trebalo bi da se nadomesti u medijima. Nužno je da se i RTS-u i privatnim emiterima sugeriše da povećaju broj minuta posvećenih kampanji. Naravno, teren ćemo raditi onoliko koliko se može i to u što kasnijem periodu, jer je sad još stanje takvo da bi svako okupljanje bilo nepotrebno, neprimereno, pa čak i rizično. Reč epidemiologa će biti najvažnija. Onako kako bude struka rekla, tako će se svi ponašati, a ako i bude kampanje na terenu, ona će biti skromna. Mogući su, na primer, neki obilasci firmi i sugrađana, ali ne i skupovi. Odgovorni smo ljudi, zdravlje građana je na prvom mestu i ne bi nam palo na pamet da rizikujemo da se zaraza širi ili da se nekome nešto desi.“
Đorđe Milićević, šef poslaničke grupe SPS:
„Za nas vreme izbora nije vreme velikog okupljanja, skupova i glamuroznih i bombastičnih izbornih kapanja, već je to prilika da razgovaramo sa građanima šta je to što možemo da zajedno uradimo u narednom periodu. Naravno da ćemo tokom kampanje poštovati savete struke i naravno da ćemo izbegavati velika okupljanja. Uostalom, postoji mnogo načina da se politički deluje — putem medija, društvenih mreža, pojedinačnog razgovora sa ljudima... A ako neko ne zna ko je Ivica Dačić i šta je sve uradio za državne interese, onda ni nema potrebe ni za kakvim okupljanjem u kampanji.“
Gordana Čomić, poslanik i funkcioner „Srbija 21“:
„Dakle, Zakon o proglašenoj epidemiji ostaje na snazi i to znači da Republička izborna komisija mora dati jasna uputstva svim učesnicima izbora na koji način će izbori biti organizovani. Da li je lakše bez vanrednog stanja i epidemije — naravno. Rezultat izbora će biti direktan odraz toga da li smo uspeli da dopremo do ljudi koji hoće da evropska ideja oživi. Da li će ljudi ostati kod kuće ili će želeti da izađu na izbore, na nama je. Mi se moramo izboriti za novu normalnost u Srbiji.“
Aleksandar Šapić, predsednik SPAS:
„Kampanju ćemo organizovati u skladu sa zabranama i prema tome ćemo se prilagoditi. To su stvari na koje ne možemo da utičemo. Pravila ponašanja u kampanji će biti u skladu sa objektivnim okolnostima, a kako se budu menjale okolnosti, tako će se menjati i pravila ponašanja koja će biti propisana. Mi ćemo ih se pridržavati, zato što nije ništa važnije od zdravlja ljudi. A da li će uticati ovakav vid vođenja kampanje na rezultate? Verovatno hoće. Ovo je ipak situacija na koju niko od nas nije navikao i koja je jedinstvena. Sigurno je da neće biti isto kao da svega ovoga nije bilo.
Aleksandar Šešelj, zamenik predsednika SRS:
„Što se tiče kampanje, stavovi lekara su takvi da ne bi trebalo organizovati javne skupove. Mi smo apsolutno protiv javnih skupova i u zatvorenom i na otvorenom prostoru. A kampanja bez skupova bi, verujem, bila relaksirajuća i za građane.Alternativa običnim kampanjama trebalo bi da budu elektronski mediji, gde bi trebalo da se definiše isti tretman za sve učesnike izbora. Dakle, ako smo mesecima unazad pričali o REM-u i koliko je to telo važno, eto sada prilike da se u njemu uradi šta treba. Takođe je ovo i prilika da se izdaju smernice po kojima će se kontrolisati da li svi imaju dovoljno prostora na televiziji, a pre svega na kanalima sa nacionalnom frekvencijom.