Jedan putnik bi zauzeo sedam sedišta u avionu: Evropske avio-kompanije protiv distanciranja

Mere socijalnog distanciranja uvedene radi sprečavanja širenja novog virusa korona teško će se primenjivati u avionima, saopštile su evropske avio-kompanije. Prema njihovoj računici, ako budu poštovali distancu od dva metra, jedan putnik će zauzeti sedam sedišta u avionu.
Sputnik

Evropske avio-kompanije to su saopštile u trenutku kada se širom sveta razmatra kako da se avioni vrate na nebo, piše briselski portal „Evroaktiv“, a prenosi Tanjug.

Leti li „Er Srbija“, zajedno sa ostalim aviokompanijama — u propast

Pandemija virusa korona prizemljila je mnoge avione, a avio-kompanije se trude da ne potonu dok troše rezerve novca, piše portal i dodaje da je većina rastrzana između obavljanja operativnih službi, traženja državne pomoći i planiranja opstanka tokom karantina.

Ministri za saobraćaj zemalja-članica EU trebalo bi danas da održe video-konferenciju na kojoj će raspravljati o nastavku službe, a Evropska komisija priprema strategiju za to i za koju se nadaju da će biti objavljena do sredine maja.

Pojedine kompanije već su uvele određene mere, poput ukidanja srednjeg sedišta na pojedinim letovima i obaveznog nošenja maski.

Jedan putnik bi zauzeo sedam sedišta u avionu: Evropske avio-kompanije protiv distanciranja

Međutim, glavne avio-kompanije, uključujući „Er Frans-KLM“, „Lufthanzu“ i „IAG“ grupu, oprezno se odnose prema najavljenim smernicama, a u pismu koje je industrijska grupa A4E poslala ministrima, insistira se na tome da „društveno distanciranje nije potrebno ili održivo u avionu“.

Posle korone ni u kabinama aviona ništa više neće biti isto

„Mere i propisi moraju da budu proporcionalni i da odražavaju stvarne nivoe rizika“, piše u pismu, kao i to da putnicima mora biti zagarantovan pristup ličnoj zaštitnoj opremi, poput maski.

U pismu piše i da svaka mera koja se uvede radi sprečavanja širenja virusa, mora da bude privremena i da je država plati, dok preventivne mere, poput merenja temperature, putnicima moraju da sprovode samo kvalifikovani službenici.

Kako se navodi, u ovom trenutku najveća briga avio-kompanija su troškovi, pa tako „Lufthanza“ kaže da je na gubitku milion evra po satu.

Izvršni direktor „Rajanera“ Majkl O‘Liri nedavno je rekao da njegova kompanija neće nastaviti sa radom ukoliko se ukine srednje sedište i istakao da bi to uništilo irsku avio-kompaniju.

Prema zdravstvenim radnicima, putnici bi trebalo da drže distancu od dva metra. Međutim, s obzirom na veličinu modernih kabina aviona, za jednog putnika bi trebalo odvojiti otprilike sedam sedišta kako bi imali dovoljno prostora.

Pročitajte još:

Komentar